Volkswagen Golf IV 1998: schudt bij st.toerental!!!(HELP)

Bouwjaar: 1998

Ik heb een VW Golf4 98/11 66kw met airco, en mij probleem is dat hij begint te schudden als je auto tot stilstand brengt.Dat doet ie zo sec of 10 en dan loopt het motor weer super.En mij vraag is wat kan er zijn want veel dealers zegen het dat het aan het ECU ligt, maar ik heb het laatst nog bij iemand geweest die precies het zelfde probleem had bij zijn golf 81kw en hij heeft gehoort dat het aan snelheidssenzor licht,door dat hij verkeerde signaal stuurt naar ECU tijdens het afremmen.

remus19

Geplaatst door remus19 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jos_br.5982 (0), 21 jaar geleden

Dit is een bekend probleem bij VW, ook inderdaad bij 81kW TDI. De dealers hebben het in de database staan, maar willen hier liever niets aan doen omdat er dan inderdaad de ECU vervangen moet worden. VW heeft de garantie bijgesteld voor dit probleem (volgens zeggen) naar 100.000km en 3 jaar. Maar een terugroep hebben ze helaas niet gedaan.
Het verhaal van de snelheidssensor komt niet helemaal uit de lucht vallen: als je deze losneemt is dit probleem weg. Natuurlijk heb je dan geen snelheidsaanwijzing meer en het optrekken lijkt ook niet soepel meer te gaan. Dus een oplossing is dit zeker niet. Het lijkt er dus op dat zolang de wagen uitrolt, de ECU zich verslikt en de toerental regeling niet meer constant is. Dit laatste is meetbaar. (misschien niet door de dealer, maar wel als je de pulsen van de toerental sensor naar een computer stuurt die dit signaal snel genoeg kan meten.)

chaney (0), 21 jaar geleden

Dit is een bekend probleem bij VW, ook inderdaad bij 81kW TDI. De dealers hebben het in de database staan, maar willen hier liever niets aan doen omdat er dan inderdaad de ECU vervangen moet worden. VW heeft de garantie bijgesteld voor dit probleem (volgens zeggen) naar 100.000km en 3 jaar. Maar een terugroep hebben ze helaas niet gedaan.
Het verhaal van de snelheidssensor komt niet helemaal uit de lucht vallen: als je deze losneemt is dit probleem weg. Natuurlijk heb je dan geen snelheidsaanwijzing meer en het optrekken lijkt ook niet soepel meer te gaan. Dus een oplossing is dit zeker niet. Het lijkt er dus op dat zolang de wagen uitrolt, de ECU zich verslikt en de toerental regeling niet meer constant is. Dit laatste is meetbaar. (misschien niet door de dealer, maar wel als je de pulsen van de toerental sensor naar een computer stuurt die dit signaal snel genoeg kan meten.)

chaney (0), 21 jaar geleden

Dit is een bekend probleem bij VW, ook inderdaad bij 81kW TDI. De dealers hebben het in de database staan, maar willen hier liever niets aan doen omdat er dan inderdaad de ECU vervangen moet worden. VW heeft de garantie bijgesteld voor dit probleem (volgens zeggen) naar 100.000km en 3 jaar. Maar een terugroep hebben ze helaas niet gedaan.
Het verhaal van de snelheidssensor komt niet helemaal uit de lucht vallen: als je deze losneemt is dit probleem weg. Natuurlijk heb je dan geen snelheidsaanwijzing meer en het optrekken lijkt ook niet soepel meer te gaan. Dus een oplossing is dit zeker niet. Het lijkt er dus op dat zolang de wagen uitrolt, de ECU zich verslikt en de toerental regeling niet meer constant is. Dit laatste is meetbaar. (misschien niet door de dealer, maar wel als je de pulsen van de toerental sensor naar een computer stuurt die dit signaal snel genoeg kan meten.)

dutch123 (65), 21 jaar geleden

Dit is een bekend probleem bij VW, ook inderdaad bij 81kW TDI. De dealers hebben het in de database staan, maar willen hier liever niets aan doen omdat er dan inderdaad de ECU vervangen moet worden. VW heeft de garantie bijgesteld voor dit probleem (volgens zeggen) naar 100.000km en 3 jaar. Maar een terugroep hebben ze helaas niet gedaan.
Het verhaal van de snelheidssensor komt niet helemaal uit de lucht vallen: als je deze losneemt is dit probleem weg. Natuurlijk heb je dan geen snelheidsaanwijzing meer en het optrekken lijkt ook niet soepel meer te gaan. Dus een oplossing is dit zeker niet. Het lijkt er dus op dat zolang de wagen uitrolt, de ECU zich verslikt en de toerental regeling niet meer constant is. Dit laatste is meetbaar. (misschien niet door de dealer, maar wel als je de pulsen van de toerental sensor naar een computer stuurt die dit signaal snel genoeg kan meten.)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.