Hier staat een Golf IV TDI 66kW AGR-motor met een storing in het gloeisysteem. Met dit koude weer moet de motor twee keer worden gestart voordat deze aanslaat. (met warme motor in een keer).
Ik krijg geen spanning op de gloeibougies. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen? Waar bevind zich de gloei-zekering & welke relais zijn van toepassing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gloeisysteem bij deze auto gloeit bijna nooit erg lang voor.
De dealer of iemand met een uitleeskast kan de gloeikaarsen aansturen,zodat je het systeem in één keer kan controleren.
Ook kunnen ze kijken of de temp. sensor in orde,ze hebben hem dan wel koud nodig.De relais die de gloeikaarsen aanstuurt is aangegeven met de cijfers 103 op het relais zelf.
Ik heb relais 103 gevonden, de twee schakeldraden doorverbonden en dan krijg ik wel spanning op de gloeibougies. Dit deel is dus in orde. Daarna heb ik de spanning op de spoeldraden gemeten en krijg ik op een draad spanning. De andere draad moet dan massa aangestuurd worden. Maar waar wordt deze massa vandaan gehaald???
Van de ECU of rechtsstreeks van de temp.zender???
En waar is de temp.zender geplaatst op het motorblok???
Heb je ook meetwaarden van deze zender???
Probeer het electrice gedeelte van het contactslot eens,
deze geeft vaak een te hoge weerstand waar door er op relais 103 een spannings verlies optreed waardoor het relais niet in klikt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar