Betreft een 1600 cc motor.Deze auto loopt vrij plotseling op 3 cilinders.Gechecked zijn de compressie,ontstekingsvonk,injektoraansturing,injektor gewisseld. Blijft over naar onze mening vals lucht.Echter hier zit een kunststof inlaattrajekt op en kunnen niet mbv bv remmenreiniger een lek vinden.Denken er nu over om toch maar dit inlaattrajekt te demonteren, mar wellicht heeft iemand dit eerder meegemaakt en kan een evt. oorzaak aangeven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valse lucht moet je toch kunnen ondekken in een uitlaatgasmeting.
Heeft deze nog bougiekabels probeer eens een nieuwe en vergeet de ontstoringsdop niet.
Hans
slang van de rembekrachtiger checken
Hebben we gedaan.Maar die is goed en zit aangesloten op de kant van de 4e cilinder en de 1e cilinder doet niet mee.
als je de bewuste bougie eruit haalt.. hoe ziet die er dan uit> geeft je misschien een indicatie waar het probleem zit. Koelsysteem afgeperst?
Klant komt maandag terug voot verdere diagnose.Komen we op terug.Bougiekabel is gewisseld en blijft zelfde cilinder.We horen er niets verkeerds aan, maar kan een kjlepstoter dit veroorzaken misschien?
Het zou best wel kunnen een klepstoter,ik zat ook nog aan een gebroken klepveer te denken.
Pas maar op dat de katalysator niet sneuveld doordat de klant er mee doorrijd.
Hans
Kontoleer eens het massavliegwiel
19 jaar
hamza, het gaat hier om een benzine motor en niet om de welbekende 19d met kappote massavliegwielen.
@ Hans W; met een gebroken klepveer kan je toch niet een goeie compressie hebben lijkt me?
Dat is wel zo Alex maar ik heb wel eens meegemaakt dat er stationair niets te merken was dan drukt de veer de klep nog wel dicht,dus met compressie meten merk je dan ook niet dat het niet goed is.
Vandaar dat ik deze mogelijkheid als tip gegeven heb.
Hans
@hans W. Ok, vandaar mijn vraag.. was wel ff benieuwd naar jouw ervaring daarmee.. Thx!
Jongens, als je een scope hebt, ga dan direct meten met die scope en niet met een ledtester!!!!Snelle diagnose met de ledtester gaf aan dat de injektor werd aangestuurd.Nu we de auto vandaag hier hebben, met de scope gemeten en blijkt de aansturing slechts een heel klein minimaal pulsje te zijn.Op verkeerde been gezet dus door haastige spoed etc...
Oh ja, de oorzaak is wel bijzonder nl. op de stekkerverbinding (op de ECU pen 7) , aansturing van de bewuste injector,was het stekkertje in de stekker iets open tov de andere pennetjes.Deze is blijkbaar wat warm geworden en zodoende geen goed contact meer gehad.Stekkertje bij elkaar gedrukt met klein schroevedraaiertje en klaar!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar