Wij hebben hier staan een polo 1,6 8v multipoint injectie uit 1997. Deze polo loopt op 3 cilinders(cil. 4 doet niet mee)
Vacuumslangen zijn goed, bougiekabels zijn vervangen , stroomverdeler is vervangen en inlaat is er af geweest(door andere garage gedaan)
Als je hem aan de 4gas tester hangt heeft ie een hc van 3000 en 4% zuurstof.
Bougie vonkt netjes van 4de cilinder als je hem test maar is wel iedere x drijfnat als je hem demonteerd.
computer is uitgelezen en heeft geen foutcodes.
Compressie gemeten ook dit is okee.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de lijst met vervangingen mis ik de meest voor de hand liggende: bougies!
Bougie kan tijdens testen mooi vonken, maar onder druk dood zijn.
Precies H&K ! Heb het ook een paar keer gehad met hagelnieuwe bougies. Grtn.Ad
Update: vergeten te vermelden maar bougies zijn uiteraard al vervangen voor nieuwe, probleem bleef aanwezig.
Op toeren is hc wel redelijk(ongeveer 400) en 02 gaat dan naar 1%.
Staat de distributie wel op tijd?
Distributie op tijd??? Wat heeft dat te maken met op 3 cilinders lopen?!
Als je alles al gecontroleerd hebt denk ik dat je toch ergens een vacuum lek hebt in het inlaatspruitstuk in de buurt van de 4e cilinder. Bougies komt wel voor bij deze dingen, maar dat had je ook al uitgesloten. Kabels en en verdeler wel oke? Kan natuurlijk in buitenlucht dan wel mooi vonken, maar dat is in compressie wel ff wat anders. Als ie dan nogal wat meer weerstand heeft kan ie makkelijk overslaan in de kap. In een van die 2 zal je probleem toch een oorzaak hebben, denk ik,
Sytze
Inderdaad Sytze, buiten wel maar binnen niet vonken. Heb heb het 2X gehad met een nieuwe bougie van het merk Cham.......... De eerste keer me wezenloos gezocht wat de oorzaak was. Grtn. Ad
Kan soms helpen om de electrode afstand te verkeinen naar 0,6. Feit blijft dat ergens op een verkeerd plekkie een vonk overslaat! Ook bij MB 280 vroeger een groot probleem, bougies laten vonken buiten de cilinder geen probleem, maar o wee, zodra die in de kop geschroefd word ho maar! Kan bijna niet anders dan dat de storing hier vandaan komt.
Alleen moet de auteur het nog wel ff lezen, hehehe.
Sytze
[quote=sytze]Distributie op tijd??? Wat heeft dat te maken met op 3 cilinders lopen?!
Als je alles al gecontroleerd hebt denk ik dat je toch ergens een vacuum lek hebt in het inlaatspruitstuk in de buurt van de 4e cilinder. Bougies komt wel voor bij deze dingen, maar dat had je ook al uitgesloten. Kabels en en verdeler wel oke? Kan natuurlijk in buitenlucht dan wel mooi vonken, maar dat is in compressie wel ff wat anders. Als ie dan nogal wat meer weerstand heeft kan ie makkelijk overslaan in de kap. In een van die 2 zal je probleem toch een oorzaak hebben, denk ik,
Sytze[/quote]
Als distributie 1 tandje versprongen is krijg je ook een soortgelijk 3 cylinder achtig lopende motor.
Wat heeft een vacuum lek te maken met op 3 cylinders lopen???
Als daar een lek zou zijn loopt de motor gewoon op 4 cylinders alleen die ene loopt te arm.
Ik heb nog nooit een defect aan het inlaatspruitsuk meegemaakt.
[quote=sytze]Kan soms helpen om de electrode afstand te verkeinen naar 0,6. Feit blijft dat ergens op een verkeerd plekkie een vonk overslaat! Ook bij MB 280 vroeger een groot probleem, bougies laten vonken buiten de cilinder geen probleem, maar o wee, zodra die in de kop geschroefd word ho maar! Kan bijna niet anders dan dat de storing hier vandaan komt.
Alleen moet de auteur het nog wel ff lezen, hehehe.
Sytze[/quote]
Als je de electrode afstand moet verkleinen om hem goed te laten lopen is er zo en zo al wat fout..
De electrode afstand is niet voor niets al voor jou bebaald.
Doe er dan gewoon nieuwe bougie's in.
Update:
Ondanks goede uitkomst van compressie test en lektest toch maar de kop gedemonteerd.
Cilinderkop bekeken en hier kwam uit dat er erg veel speling zat tussen klepgeleider en inlaatklep.
Ook de klepstoter was wat beschadigd aan de bovenkant, net of er ooit eens iets tussen geslagen is.
Klepgeleider en klepstoters vervangen en de polo loopt weer als nieuw. Geen hoge hc's en o2 meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar