Auto liep slecht en heb hem laten uitlezen. Stationairschakelaar defect.
Er is nu een nieuw gasklephuis geplaatst, maar motor draait nu 4000 toeren stationair. Op mijn "oude" gasklephuis stond een code B en op de nieuwe een code D. Kan dit het zijn?
Tevens lees ik overal op deze site iets over het inleren, maar volgens garage hoeft dit niet..?
Wat is nu wel de juiste manier, of ligt het allemaal aan die code?
bedankt alvast..!
Gr.
Matthias
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze garage heeft gelijk ..Inleren hoeft (idd niet bij deze motoren als de motor mooi stationair blijf draaien is het goed.B/Dcode niet druk over maken.En met inleren word bedoeld de ECU = Computer opnieuw laten leren welke signaal deze moet uitgeven naar betreffende motordelen bv stationair draaien vollast....ect.
G, Jan
[quote=snowman11000]Deze garage heeft gelijk ..Inleren hoeft (idd niet bij deze motoren als de motor mooi stationair blijf draaien is het goed.B/Dcode niet druk over maken.En met inleren word bedoeld de ECU = Computer opnieuw laten leren welke signaal deze moet uitgeven naar betreffende motordelen bv stationair draaien vollast....ect.
G, Jan[/quote]
Bedankt voor je informatie. Helaas draait mijn motor niet mooi stationair. Toerental is 4000. Trek ik nu de stekker van het gasklephuis, maakt hij 900-1200 toeren.
Waar kan het nu aan liggen, dat de motor met een nieuwe gasklephuis plots 4000 toeren stationair draait?
Alvast bedankt...
18 jaar
Ok, Dan lig dat toch aan het kleppenuis met die andere code..En moet deze ingeleerd worden om de juiste stand van de drossel te kunnen bepalen ,en het steld niet veel voor hoor alleen als je het moet laten doen kost dat altijd weer 30 euro ongeveer..dus gewoon even terug laten zetten naar 700/800 da's een normaal toerental voor deze motoren.
Succes, Jan
18 jaar
Matt
dit de sensor goed gemonteerd en niet 'klem' zodat hij niet een verkeerd signaal krijgt ?
Stefan
18 jaar
gasklephuis dus wel opnieuw inleren, systeem gaat nu verder met de regelwaarde's van een defect gasklephuis. (draait dan idd 4000 rpm)
Gewoon even laten doen bij de dealer of garage met testkast voor VW. Dikke kans dat alles daarna weer voor elkaar is. (iemand met VAG-COM kan het ook voor je doen)
Wijziging in de laatste code B/D kan op diverse dingen slaan, het kan een ander onderdeel zijn, maar ook een gemodificeerd onderdeel, of een onderdeel aangemaakt door een andere toeleverancier van VW..... Korom, daar kun je dus niets zinnigs over zeggen.
Als het deel bij de dealer vandaan komt hebben zij het in hun databank gecheckt en het deel besteld voor jouw auto/motorcode. Zou dus goed moeten zijn. Als je hem van sloop o.i.d. hebt kan het idd een verkeerd deel zijn.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar