Als ik deze polo in de achteruit zet kraakt hij, weet dat deze niet is gesyncroniseerd maar is dit normaal bij deze auto's. Hij doet het wel erg.
Koppelingskabel heb ik al vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kraken bij het inschakelen van de achteruit is nooit een normaal verschijnsel, er is dus wat aan de hand.. het zou kunnen dat de koppeling onvoldoende vrij komt..
paul,
laat de koppeling even slippen als het dan beter is kan de koppeling vet zijn bak keering oid.
Henk: Kun je iets meer uitleg geven van de truuk die je voorstelt?
Ik denk dat je dit bedoelt:
Voordat je hem in de achteruit zet, de koppeling even laten slippen in de eerste versnelling.
Hierdoor zal het eventuele vet van de koppelingsplaat afgaan, zodat hij niet meer plakt als je hem in de achteruit zet.
Door het plakken draait de plaat nog de verkeerde kant op en dat veroorzaakt het kraken.
Klopt dat?
18 jaar
Fabriek schrijft voor dat je 7 sec. de koppeling ingetrapt moet houden alvorens te schakelen naar de achteruit.
Dit geldt dus niet voor de overige versnellingen.
Kraakt hij dan niet naar de achteruit en schakelt hij verder gewoon tijdens rijden en stilstand in de overige versnellingen zou ik er niets aan doen.
Want dan kon het wel eens zijn dat je de koppeling hebt vervangen en dat het nog kraakt naar de achteruit.
Verder is er maar één oplossing : Koppeling revisie
auto op de handrem. dan in de versnelling en koppeling oplaten komen en even laten slippen.als het dan over is, is het een vette koppeling.dan zal er een keering lek zijn oid. de motor moet stationair niet te hard draaien dan heb je dat probleem altijd.deze dingen eerst contr dan pas de koppeling aan pakkeen.
Indien je VET op de koppelingsplaat hebt zitten, merk je dit geheid OOK bij het wegrijden in de 1e versnelling.
Dat vet raak je ECHT NIET kwijt door de koppeling even te laten slippen. Vette koppelingsplaat betekent gewoon VERNIEUWEN.
Om te beginnen idd wat minder snel de achteruit inschakelen na het stoppen.
Kijk even hoeveel toeren je motor stationair draait en de achteruit met gevoel inschakelen, NIET dwingend in zijn achteruit rammen. Geef de tandwielen even de kans...
18 jaar
ben het helemaal met Santa eens!
Stefan
18 jaar
jullie moeten wel goed lezen!!!!.dit geef ik aan om op een simpele manier een diagnose te stellen. in de eerste versn merk je dat dan nog echt niet. wel als hij moddervet is maar dan heb je meer problemen.
ok,misschien niet in de 1ste versnelling maar zeker wel in de 2e bij lage toeren..
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar