Bij mijn VW Polo blijft af en toe het oliecontrolelampje branden (knipperend). Het vreemde is dat ik bij een snelheid van 90 km per uur er niet of nauwelijks last van heb. Stationair is het lampje veel meer actief.
De oliedruk sensors heb ik gecheckt, de voorste (distributiezijde) is een verbreedcontact, de achterste is een maakcontact. Deze heb ik gecontroleerd en reageerde perfect op de oliedruk. Ook heb ik de oliedruk mechanisch gemeten, deze is ruim voldoende.
Kan iemand mij het principe van het dynamische oliedruk-systeem van de Polo uitleggen? En mij advies geven over de bovengenoemde klacht?
Vriendelijke groet, Gezo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoed dat er een soldeer verbinding slecht is op je instrumentenpaneel of een dradje.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar