close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Loopt op 3cillinders bij warme motor

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hoi ik heb een passat variant met 18honderd motor.

Het probleem is dat is na een tijdje rijden als de motor warm is.
En dan moet stoppen voor rood licht of zo.
Tot het net lijkt of me auto op 3 cillinders gaat lopen.
Als ik rij loopt ie gewoon op 4 cillinders heb verder geen vermogen verlies of zo.

Na eens de onder de kap te hebben gekeken hoor ik wel het stappe motortje van de carburateur erg hard werken dus hij regelt iets.
Verder nageken.
olie prima
koelvloeistof prima
verdeler kap plus rotor ook prima
bougie kabels prima.
Verder heb ik nog gekeken naar lamba sonde die is ook prima.

Het enige wat op viel is dat de bougies erg zwart waren alle 4. Maar dit komt volgens mij door het regelen van de inspuiting(stappe motortje)???
Mischien een begin van een lekkende koppaking??
Elektronish probleem??
Mischien iemand een idee???

Verder geen gekke rook of kwalm temparatuur blijft normaal.

Geplaatst door

janneman5109 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens naar de voet pakking onder het gasklephuis(gasklephuis optillen of scheef wegtrekken) en de vacuumslang van de rembekrachtiger bij het inlaatspruitstuk.

Retro1 0
badge

17 jaar

Ok zal na het eten meteen even kijken laat meteen wat weten.
Alvast bedankt voor je reactie

janneman5109 0

17 jaar

De voet pakking en vacuum slangetjes nagekeken lijke prima in orde heb de (rubber)pakking er helemaal tussen uit gehaald om zeker te zijn van de zaak. Mischien dat ik wel nog even toe kan lichte dat als de auto dus warm is en op 3 cillinders loopt. Ook het toerental tot 1500 op loopt.
Net of de onsteking zich bij regelt. Maar toch blijf ik dan het ploffent geluid horen in de uitlaat en loopt ie ook op 3 cillinders.

janneman5109 0

17 jaar

is 98% zeker de remboosterslang, kan je niet van boven af zien, wel voelen. Gaan allemaal vroeg of laat stuk, op de plaats waar hij op het inlaatspruistuk zit geschoven, aan de onderzijde. Haal de bougiekabel bij draaiende warme motor maar eens los bij clinder aan de versnellingbakzijde, die loopt niet meer mee......(wel even een flink stuk poetsdoek voor het loshalen gebruiken, de 10Kv van de bobine door je lijf is geen feest.)

Die valse lucht verziekt het mengsel waardoor de lambda bijregelt en de rest te vet loopt; vandaar bougie's zwart.

Slang vervangen, accu 10 minuten afkoppelen, daarna de motor starten zonder gas en een paar minuten laten lopen totdat het stationair goed is. ECU leert zich dan opnieuw in

audia4 0
badge

17 jaar

Ok bedankt voor uw reactie.
Ik ga het morgen meteen na kijken dat inderdaad iets waar ik zelf nog niet aan gedacht hebt.
Terwijl ik zelf ooit eens bij een vw ben terug gegaan voor een modificatie van zo,n slang stom stom maar heel erg bedankt.
P.S. ik laat meteen wat weten.

janneman5109 0

17 jaar

Aangezien ik het toch niet kon laten om tot morgen te wachten heb ik net toch maar even snel gekeken.
En jawel hoor het was inderdaad de beroemde rembooster slang.
Probleen is dus opgelost.
Bedankt voor jullie reacties.

janneman5109 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.