het volgende sinds kort loopt mijn golf stationair erg onregelmatig....het lijkt wel dat hij op drie poten loopt...
de toeren varieeren van 700 tot 1500 en op en neer... zodra ik boven de 2500 toeren kom voelt hij weer normaal aan... bij de ochtend start doet hij goed lopen duurt ong. 10 min. daarna beginnen de klachten
heb al de verdeler, kabels , rotor en bougie's vervangen ook heeft hij geen vacuum lek (valse lucht) of iets van dien aard.
als ik bij stationair de bougie's kabels los trekt reageert hij alleen op de eerte en tweede cilinder bij de derde en vierde cilinder geen reactie.
heb ik hier te maken met een kapotte koppakking???
geen olie lekkage/ verbruik en ook koelvloeistof blijft goed op peil.
deze klachten zijn ineens te voorschijn gekomen rij dagelijks alleen maar snelweg (120/140 klm p/u)
gr. Fred.C
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De slang van de rembooster is lek; aan de onderzijde van de plek waar hij aangesloten is op het inlaatspruitstuk; achter het motorblok. Kun je niet zien, wel voelen..... Even aan de slang wroeten en je merkt het wel aan het lopen van de motor of ik gelijk heb.
Standaard kwaaltje trouwens.
Nu de verklaring waarom hij koud wel goed loopt; het mengsel is dan rijk en de lekkage heeft weinig invloed, en bij hogere toeren geld het zelfde voor de geringe lekkage.
Hey die audi A4
bedankt voor je reactie,...ik was vergeten te zeggen dat het om een 16 -i- ging waardoor de slang v/d rembekrachtiging rechts naast de carburatuur loopt er gemakkelijk erbij te komen zo.....maar ook in deze situatie had je weer gelijk inderdaad de slang was aan de achterzijde helemaal vergaan...even een noodoplossing gemaakt en hij loopt weer als nieuw... weet ook gelijk waarom ik het idee had waarom ik harder op het pedaal moest trappen om de gelijke remvertraging te houden hahaha...! ken een hoop van de golf kwa klachten maar deze nog niet super ben er erg mee geholpen ..!!!!!!
groetjes Fred,c
17 jaar
kan je me wel vertrellen waarom alleen de 3e en 4e cilinder er dan zo op reageren en de andere twee niet??
17 jaar
Die slang zit in de nabijheid van de aftakkingen in het inlaattraject van de 3e en 4e cilinder, de lekkage beinvloed het mengsel daar dus het meeste. Het brandstoflucht mengsel richting cilinder 3 en 4 krijgt dus de extra door de gare slang naar binnen gezogen lucht er bij waardoor het mengsel (te) arm wordt.
En, met een beetje geluk gaat je dit een brandstofbesparing opleveren; als het een inspuitmotor is en hij lekt lucht gaat het systeem namelijk via het signaal van de lambdasonde de boel onnodig proberen te verrijken wat uiteraard brandstof kost.....
(de opvolgers van jouw auto, met geavanceerdere systemen gaan hier gewoon op in storing en melden in heel vriedelijk duits in het info display zoiets als "werkstatt bitte")
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar