1 van de achterschokdempers van mijn Golf is lek; ik denk erover om deze zelf te vervangen. Heb dit echter nog nooit gedaan, en wil toch een aantal dingetjes controleren voordat ik er aan begin.
- klopt het dat de achterveren nauwelijks onder voorspanning staan, en er niet per se een veerspanner nodig is?
- te volgen procedure: auto opbokken, achteras ondersteunen met krik. Onderste bouten van de dempers losmaken. Moer aan de bovenkant van de demper zuigerstang losmaken; demper naar beneden toe verwijderen. Montage in omgekeerde volgorde. Klopt, of zie ik iets over het hoofd?
- moeten de rubber veerpootlagers, en de bumpstops met stofkap altijd worden vervangen of alleen als ze kapot zijn?
Heeft iemand ervaring met dempers van het merk LIP, of kan ik beter voor de ietsje duurdere (gasgevulde) Monroe's gaan? Auto is niet verlaagd, standaard onderstel.
Groeten, Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze volgorde aanhouden veren zitten niet echt onder spanning wel even tegen houden desnoods met twee man 1 de veer naar beneden drukken de ander los en vast draaien zal wel voor de monroe s gaan persoonlijk goede ervaring mee stof kappen om de schokdemper hoeven alleen vervangen te worden als deze stuk zijn vor de rest moet t goed gaan groeten marco
Ok, duidelijk. Ga Monroe dempers bestellen er ze er zelf onder zetten.
Bedankt voor de hulp!
de dempers van het merk lip is niks mis mee, zijn iets goedkoper dan de monroe's, rijd je veel met belading dan zou ik voor de gasgevulde monroe;s gaan.
[quote=arie549]de dempers van het merk lip is niks mis mee, zijn iets goedkoper dan de monroe's, rijd je veel met belading dan zou ik voor de gasgevulde monroe;s gaan.[/quote]
Net te laat, heb net de Monroe reflex besteld. Scheelde EUR 12 per demper, NL prijs. Online zijn de LIP erg goedkoop in Duitsland te krijgen (EUR 36 p/st).
ach, die 12,- per stuk ben je ook zo weer vergeten...
succes..
Als de auto nog in de veren staat even twee spanbanden door de veer halen, dan de auto opkrikken, boel demonteren, rest vice versa.
(doe dit niet met voorveren, die zijn 6x zo sterk.)
[quote=audia4]Als de auto nog in de veren staat even twee spanbanden door de veer halen, dan de auto opkrikken, boel demonteren, rest vice versa.
(doe dit niet met voorveren, die zijn 6x zo sterk.)[/quote]
Met die spanbanden lijkt me een goede tip. Ik kan toch ook eerst de gehele veerpoot onder de auto vandaan halen (onderste bout, en moer bovenop veerpootlager los), dan spanbanden door de veer, en dan de veerpoot uit elkaar halen?
Ben nu bezig de boel te vervangen, gaat op zich goed maar ik heb nog een vraagje over de bump stops.
Ik heb van de monroe de PK017 gekocht, hiervan is het PUR stootblok een stuk langer dan van het origineel. Moet ik deze op maat afsnijden??
Trouwens, weet iemand of de PK017 een set van 2 stuks is? Op de doos staat van wel, maar de leverancier zegt dat ze per stuk gaan, en rekende eur 19 per stuk. Volgens mij moet ik er voor die prijs 2 krijgen.
Groeten, Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar