Hallo,
....Had ik mijn accu verwijderd om deze op te laden. -> Na herplaatsen loopt de auto slecht stationair. Het toerental zakt voortdurend naar 600 RPM en soms slaat de motor echt af.
Na even gas geven blijft de rpm wel rond de 900, maar na een stukj rijden keert het weer terug (bij stoplichten bijv.).
De accu heeft - na laden - weer een groene led ter indicatie dat de accu voldoende geladen is (voor laden ca. 12 Volt. Na laden 14 Volt). Massa zit goed vast en beide polen idem..
Moet de auto gereset worden of zo nadat een accu verwijderd is ? (kan toch niet waar zijn ?).
Spanningsregelaar / temperatuurmeter / kabelbreuk. Het kan natuurlijk weer overal aan liggen, maar wat is het meest waarschijnlijk ??
De motor liep voor verwijderen accu gewoon perfect. Ik heb de accu alleen opgeladen i.v.m mijn ABS storing (zie : https://problemcar.nl/topic/volkswagen/a... ) in de ijdele hoop dat dit de ABS foutmelding zou oplossen.
Deze auto begint me ernstig de keel uit te hangen moet ik zeggen....:-(.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het resetten is gebeurt doordat de accu verwijderd is. Officieel zou nu de gasklep opnieuw ingeleerd moeten worden en daar heb je een testkast voor nodig.
Denk je dat die gasklep (staat nu in defaultpositie ?) het toerental probleem verklaart ?
Lekker geregeld bij VW. Straks moeten we nog na het vervangen van een lamp naar de dealer voor een reset...
PS: wat misschien nog van belang is : de auto is origineel (door VW) getuned naar 193 pk...
18 jaar
Heb je geen testkast? of investeer in VAG-COM, dan kan je het voortaan zelf.
Wat de ABS aangaat, het lampje blijft branden totdat de storing gereset is met....... jawel de testkast. Ook al heb je de oorzaak weggenomen.
Kortom, zonder testkast/vag-com of iets dergelijk begin je weinig meer aan deze auto's
Hallo,
ik heb een golf van '97 deze had ook na dat de accu leeg was geweest(geen idee waarom)dat hij koud niet meer stationair liep.
Ik heb de oorzaak tot op heden niet gevonden.
wel heb ik de gasklep opnieuw in gelezen / schoongemaakt.
Ook de temeratuur sensor is vervangen.
VW Dealer zegt ligt aan de gasklep, deze zou vervangen moeten worden. Hier wil ik nog/niet aan.
Graag zou ik vernemen de oplossing van de passat.
Dit lijkt veel hetzelfde.
De spannings regelaar zou mischien kunnen?!
Zelf hem ik ook gedacht aan de lucht massa meter, maar ik kan dit niet plaatsen IVM de lege accu, dit geld trouwens ook voor de gasklep.
18 jaar
@Harry Dok...
Bedankt voor je reactie Harry. Ik ben slecht een simpele consument (met 1 rechterhand, niet superhandig dus).
ABS storing is absoluut niet met een simpele reset verholpen (als je de thread even leest dan weet je dat....link is helaas niet te klikken).
Allemaal leuk en aardig die auto's van "tegenwoordig" waarbij je zonder diagnose apparaat niets meer kunt (gasklep opnieuw inleren na verwijderen / opladen accu -> het moet niet gekker worden :-(...).
Ik zag op ebay een complete VAG computer met software en kabel voor 340 euro. Ik zou hem haast kopen inderdaad :-)...
18 jaar
Idd, de storing verhelp je niet met reset, maar nadat je de oorzaak van de storing hebt weggehaald (b.v. wielsensor, relais, abs unit of weet ik veel wat) is het noodzakelijk de storingen te wissen. Doe je dit niet dan blijft het ABS lampje branden en zolang het lampje brand werkt het ABS systeem niet!!!
Zelf werk ik met VAG-COM, kun je alles mee wat de dealer ook kan. Dit is het meest weggelegd voor de hobbyist met 1 rechter hand. Kijk eens op www.priemus.nl
Kun je op je eigen pc of laptop draaien.
Ik heb een laptop dus als ik die software heb met een speciale kabel ben je er ook, toch...
Als ik nou eens een beun vond die VAG-COM heeft ben ik ook al tevreden, want zelf heb ik er toch echt te weinig kaas van gegeten (je kunt ook erg veel kapot maken met die software).
Waar woon jij eigenlijk Harry ? :-)...
18 jaar
Hmmmm....ik ben eens aan het rondneuzen op p2p netwerken en zie dat VAG-COM in allerlei versies gewoon beschikbaar is. (408 / 409 / 5006 USB Beta versie!)..
Manual en schema voor interface zie ik ook staan... Iemand ervaring met zelf interface maken ?).
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar