Hallo,
ik een golf 1.6 SR, met een AKL blok. De auto loopt stationar af en toe 1200 toeren. Ik heb inmiddels alle luchtslangen gecontroleerd, gasklep gereinigd en de oude waarden gewist en daarna opnieuw ingeleerd. Het probleem is er nog steeds. Alle luchtslangen gecontroleerd door middel van spuiten met brakecleaner. Geen resultaat.
Bij het uitlezen krijg ik af en toe de foutmelding 00533 idle speed regulation.
Wie heeft er hier een oplossing voor.
Mvg Faisel
Geplaatst door drago (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden
Heb het voor je opgezocht bij Stationair toerental te hoog
Mogelijke oorzaken:
- Idle Air Control (IAC) klep (N71) zit klem wanneer open
- Mass airflow offset (G70)
- Er wordt extra lucht ingelaten tussen G70 en N71
Mogelijke oplossing:
- Repareer het lucht-lek
Veel Succes
Groet Tiguan
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
Hoe heb je hem ingeleerd? Welke procedure? Denk verkeerd ingeleerd of gasklephuis defect.
drago (0), 16 jaar geleden
Ricky,
ingeleerd met vag com.
Eerst naar 1 engine, adaption 10, kanaal 00, test en daarna save.(waarde 00)
Daarna:
1 engine, 8 messering blocks, kanaal 001 (of kanaal 098), go en daarna switch to basic settings. Dan hoor ik de gasklep iets doen.
Of doe ik dan toch iets fout.
Klopt het dat de gasklep niet volledig open gaat tijdens het inleren, maar dicht is klein beetje open en daarna iets verder open en daarna weer volledig dicht.
Ik heb ergens gelezen dat tijdens inleren er op recht boven op je vag com scherm run adp moet komen te staan, bij mij staan er een paar nullen en enen.
Ik hoop dat iemand snel met een oplossing voor mij heeft.
Ary (0) PRO, 16 jaar geleden
Je dient eerst de oude leerwaarden te wissen.Daarna naar 04 om via kanaal 098 de basiswaarde in te leren. Hierbij zie een aantal nullen waarvan een van de meest rechtse een nul op 1 springt en daarna weer op nul. Contact uitschakelen en 30 sec. wachten. Hierna is de basisafstelling vast gelegd.
Blijf je een storing houden dan is de gasklep waarschijnlijk defect mits er geen andere oorzaken zijn.
Gr. Ary
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Ary]Je dient eerst de oude leerwaarden te wissen.Daarna naar 04 om via kanaal 098 de basiswaarde in te leren. Hierbij zie een aantal nullen waarvan een van de meest rechtse een nul op 1 springt en daarna weer op nul. Contact uitschakelen en 30 sec. wachten. Hierna is de basisafstelling vast gelegd.
Blijf je een storing houden dan is de gasklep waarschijnlijk defect mits er geen andere oorzaken zijn.
Gr. Ary[/quote]
Yep,04 in plaats van 08.
Bij de ene zie je nullen,en bij de andere zie je ADP run/loopt.
drago (0), 16 jaar geleden
Eindelijk probleem opgelost,
Ik ben maar alle luchtslangen gaan controleren mbv brakecleaner, maar geen resultaat. Totdat ik zag dat er een heel klein scheurtje zat in de slang van de rembekrachtiger. Slang vervangen en probleem opgelost.
Bedankt voor de hulp allemaal.