Vanwege weinig respons een iets uitgebreidere versie:
Wat is er aan de hand:
Het gaat om een VW Polo van 2001 met 1.6 motor en automaat met Necam drooggas LPG-systeem met verdeelhuis met stappenmotor er op.
De auto loopt op benzine perfect. Heeft echter al een weken problemen met overschakelen op LPG. Je start dus op benzine en hij schakelt zelf over naar LPG als de temperatuur van het koelwater hoog genoeg is.
De lampjes op de schakelaar knipperen rood/oranje zoals het hoort na de koude start. Vervolgens als de motor warm genoeg is gaat de led op de schakelaar oranje branden: hij schakelt over naar LPG. Vervolgens slaat de motor direct af.
Ik ben er achter gekomen dat de gastoevoer tot aan de verdeler in orde is. Er ontsnapt LPG als je de slang er naar toe los haalt.
Er zit nog een decelerating fuel cut off (Dfco)valve op de verdeler. Die krijgt 12v maar de massa wordt niet door de ECM lpg-computer aangestuurd. Leg ik de massadraad van de dfco aan massa op het moment dat de auto op LPG overschakelt blijft ie wel op LPG lopen.
Er waren eerder al problemen met de afsluiters op de tank en op de verdamper. Die heb ik beide vervangen. Die op de tank wilde niet openen en heb ik vervangen. Later bleek dat dit niet hielp.
Toen spoel van de lpg valve op de verdamper doorgemeten. Die had nog maar een weerstand van 0,5 Ohm i.p.v. 12.5 Ohm en trok alle spanning weg waardoor de tankvalve niet meer kon openen. Nadat ik de verdamper valve vervangen heb heb ik eindelijk LPG tot bij de verdeler maar nu stuurt de ECM de dfco niet aan massa.
Ik heb nog de temperatuursensor op de verdamper doorgemeten en bij iets van 35 graden geeft ie een weerstand van 2500 ohm.
Is de gascomputer stuk of krijgt de gascomputer signaal dat de motor aan het decelereren is? Hoe controleer ik dit.
Massa's gecontroleerd en in orde bevonden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem opgelost, LPG computer was defect. Waarschijnlijk is eindtrap in computer defect gegaan door lage weerstand tankvalve.
Helaas kreeg ik hier geen enkel respons. Te moeilijk?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar