Beste,
Zeer regelmatig, als ik op gas rijd na ongeveer 10-20 kilometer is er voelbaar een siddering in de motor en als ik dan naar de verbruiksmeter kijk stijgt het verbruik drastisch van 1 op 9 naar 1 op 4, er is tot nog toe geen enkele garage of lpg spec. bij mij in de buurt geweest die dit op kan lossen?
Zo is lpg rijden niet leuk meer, wie weet er een oplossing.
Zeer regelmatig uitgelezen maar zonder resultaat.
groet Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor merk en type gasinstallatie ? AG SGI toevallig ?
Weet je zeker dat je verbruiksmeter ook (goed)werkt op lpg? Een verbruiksmeter werkt meestal op berekeningen van injector-openings-tijden. Je benzineinjectoren werken niet op lpg.....Als je ouderwets gaat meten dwz tanken, tellerstand noteren, rijden, tanken en verbruik uitrekenen?
klopt het dan? Bij een hoog (ook lpg)verbruik zou je een fout lambda signaal, dus ook een foutmelding én een (heel) hoog CO moeten meten.
Stink de auto heel erg?
Bedankt voor jullie reactie, het is inderdaad een AG SGI installatie, En wat betreft de verbruiksmeter weet ik het inderdaad niet precies, maar ik moet dan wel na een goede 200 km al tanken, en anders na ong. 375 km.
groet Patrick.
16 jaar
AG SGI heeft een druksensor op de verdamper zitten en die sensoren gaan vaak stuk. Ik heb hem in mijn P406 in 216.000 km ook al twee keer moeten vervangen. Exact het zelfde gedrag als bij jouw, iets schokken en daarna een oplopende verbruiksmeter. Ook vaker met schokken tijdens optrekken en afslaan onder het rijden. Sensor geeft dan de verkeerde waardes af en de computers proberen dit bij te regelen door meer gas in te spuiten.
Bedankt, ik ga er mee aan de slag.
groet Patrick.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar