Deze motor had riem gesprongen van brandstofpomp. Alles hersteld, riemen vervangen. Auto start echter niet. Mazout komt tot verstuivers. 3 gloeibougies op de vijf defekt. Maar auto zou toch moeten starten. Er blijft wel een oranje lampje pinken met een cirkel rechtsonderin dashbord.
KAN DEZE NIET UITLEZEN, zit heel klein ronde stekker aan de voeten, maar anders niks.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan deze wel uitlezen, met een speciale adapterkabel. Het is een halve benz he; en die uitleesstekker komt ook bij benz vandaan.....
jan uitlezen doe je bij de stekker links naast het koppelingspedaal maar je moet er wel de kabel en tester voor hebben.
weet je zeker dat de pomp goed staat want als hij niet goed staat loopt hij ook niet dat snap je.
als je hem op het oog op tijd wil zetten dan moet je de nokkenas tandwiel bij de brandstof pomp los halen.
daar zit een sleuf.
deze moet gelijk staan met de kop en dan staat de krukas op 0 dat zie je bij het vlieg wiel kun je lastig zien hoor.
als dat goed staat kijk je op de pomp.
op de pomp huis staat een streep en op het tandwiel een uit sparing deze zet je tegenover elkaar.
dan zet je de pomp vast dmvde bout aan de stuurkant van de pomp.
iets los draaien dan vorkje weg en bout vast zetten dan gaat de pomp niet van tijd.
dan leg je de riem erom het nokkenas tanwiel zet je los erop.
je spant de riem.
dan zet je hetnokkenas wiel vast en dan draai je de bout van de pomp aan de zijkant weer los.
als je dit zo nauwkeurig mogelijk hebt gedaan moet hij aanslaan.
daarna zal er toch met de testkast de preciese afstelling gedaan moeten worden.
groetjes jan.
[quote=jan T]jan uitlezen doe je bij de stekker links naast het koppelingspedaal maar je moet er wel de kabel en tester voor hebben.
weet je zeker dat de pomp goed staat want als hij niet goed staat loopt hij ook niet dat snap je.
als je hem op het oog op tijd wil zetten dan moet je de nokkenas tandwiel bij de brandstof pomp los halen.
daar zit een sleuf.
deze moet gelijk staan met de kop en dan staat de krukas op 0 dat zie je bij het vlieg wiel kun je lastig zien hoor.
als dat goed staat kijk je op de pomp.
op de pomp huis staat een streep en op het tandwiel een uit sparing deze zet je tegenover elkaar.
dan zet je de pomp vast dmvde bout aan de stuurkant van de pomp.
iets los draaien dan vorkje weg en bout vast zetten dan gaat de pomp niet van tijd.
dan leg je de riem erom het nokkenas tanwiel zet je los erop.
je spant de riem.
dan zet je hetnokkenas wiel vast en dan draai je de bout van de pomp aan de zijkant weer los.
als je dit zo nauwkeurig mogelijk hebt gedaan moet hij aanslaan.
daarna zal er toch met de testkast de preciese afstelling gedaan moeten worden.
groetjes jan.[/quote]
De tester is vag-com, werkt prima op deze wagens.
Heb Vag-Com, maar kabel niet.
Heb alles stap voor stap gedaan zoals beschreven. Heeft deze al "chip" in sleutel?
MWeet iemand wat dat oranjelampje is met die 3/4 cirkel?
Reeds bedankt voor de tips tot nu toe.
Auto heeft inderdaad al chip in de sleutel. Het lampje wat knippert is het storing lampje van de weg rij blokkering. niks aan de hand misschien heb je de accu wel los gehad dan begint ie al te knipperen. Je kan hem zoals jan beschrijft op "tijd"zetten. Al heb ik af en toe een bus er tussen zitten die dan nog niet aan wil slaan. Nokkenas tandwiel aan pomp zijde steeds los zetten en net zolang draaien tot ie aanslaat. Daarna ken je hem met vas verder afstellen
chip ondertussen gevonden in sleutel. Hebben poulie nokkenas losgezet en alles nog eens juist gezet. Moet gloeibougies nog vervangen
PROBLEEM OPGELOST !!!!!!!!!!
Dank voor de tips.
Alles ok volgens tips.......
Thx boys
kijk jan daar zijn we blij om sukses verder.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar