Een bekend probleem is het gebrek aan vermogen van de VW TDI-motoren. Wij hebben een Golf TDI met een defecte luchtmassa meter en die hebben we uitgewisseld met de luchtmassa meter van een ingeruilde Passat TDI, die wel vermogen had. De onderdeelnummers zijn gelijk, dus denk je door omwisselen het probleem op te kunnen lossen. Echter, de trekkracht van de Golf was ietsje beter, maar lang niet goed.De massa meter van de Golf is op de Passat geplaatst en daar was de trekkracht zoals verwacht ook verdwenen. Alle luchtmassa meters zijn toen weer origineel teruggeplaatst en wat blijkt nu: de trekkracht van zowel de Golf als de Passat is verdwenen. Blijkbaar moet de computer gereset worden. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit uitsluitend via de dealer op te lossen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nooit problemen mee gehad. Altijd "plug & Play". Heeft de Golf niet een sluitinkje dat de beide luchtmassameters heeft opgeblazen?
Slecht trekken wordt trouwens ook vaak veroorzaakt door een niet goed werkend brandstof afsluitventiel op de pomp
Probleem opgelost en inderdaad was je opmerking juist. Het is inderdaad "plug and play". Echter wat was het probleem: de golf had geen defecte luchtmassa-meter , maar de waste gate zat vast van de turbo. Het omwisselen van de luchtmassa-meter met die van de Passat bracht ons op het verkeerde spoor, want bij dat omwisselen is er een draad van de vacuumsensor losgegaan die veroorzaakte dat de Passat op de luchtmassa meter van de Golf niet goed liep en bij terugwisselen ook niet meer op zijn eigen luchtmassa-meter.
Het is dus altijd goed uitkijken met het snel even wisselen van componenten.Maar als je zelf niet uitlezen kunt is dit soms verleidelijk om deze methode toe te passen.
Bij dit onderwerp zou ik dan ook graag de vraag willen stellen wie er uitlees apparatuur heeft die universeel is te gebruiken voor bv VW??
Bedoel je met uitleesapparatuur bijvoorbeeld de systeemtesters van SUN of Autodiagnos ??
Overigens is ook de VAG 1552 tester te koop (via duitsland) voor ongeveer 800,00 Euro (ik gebruik deze al een tijdje).
De tester van autodiagnos met de proline cardridge van VW werkt overigens zeer goed en is 99 % op dealerniveau
22 jaar
Graag wil ik hier nog iets aan toevoegen
Tuurlijk is de vag 1552 te koop maar iedereen weet inmiddels dat ook met deze tester niet direct een defecte luchtmassameter te voorschijn komt want de waarden blijven binne de tolerantie. de normale manier is toch echt meten met de scope op de juiste pen en kijken of het juiste voltage gehaald wordt
Zelf heb ik met de adp124 van Autocom goede ervaringen deze is niet te duur en je kunt er veel mee resetten ook van volkswagen zit er zeer veel in. Voorbeeld iemand had eens een aanhanger achter zijn golf IV gehad en toen bleef het airbaglampje branden ! je kunt tegenwoordig toch ook niet voor elk detail naar de dealer gaan. ten eerste als hij ver weg zit kost het te veel tijd, en de klant kun je er moeilijk naar toe sturen, die ben je dan op dat moment kwijt. nog een groot voordeel dat je met dit systeem parallel kunt meten. uit ervaring weet ieder wel dat lang niet alle fouten worden opgeslagen. Neem eens een kijkje op www.autocombenelux.nl
Success
Bedankt voor deze tips, die ongetwijfeld voor meerdere bedrijven nuttig kunnen zijn.
Luchtmassa meters die een onjuiste waarde aangeven, kunnen vaak goed ultrasoon gereingd worden. Ik heb hier al verschillende goede ervaringen mee. Door roet wordt het meet oppevlak bedekt met vuil waardoor er niet meer een juiste waarde wordt gemeten.
22 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar