Volkswagen passat tdi 90pk: luchtmassameter(Lmm) - stotteren

Bouwjaar: 1999

Heren

Passat was tot voor kort uitgerust met een z.g. tuningsstekker. Overigens tot volle tevredenheid.
Op een goede dag stopte de motor er een aantal malen mee en ging in 'noodloop'.
Uiteindelijk gaf men aan dat het de LMM moest zijn en deze is vervolgens vervangen. Auto reed daarop zeer vlot(zonder tuningbox), maar vertoonde nog steeds bij bepaalde snelheden(50km in z'n 4 en bij 105 in z'n 5) stotterend/stotend gedrag.
Zet ik nu de tuningbox er tussen dan is het vooral tussen de 1000 en 2000 toeren een en al gestotter. Boven de 2000 toeren gaat het wel goed.
wie kan hier iets over zeggen? Kan er nog iets anders defect zijn? Is er een specifiek nummer voor de LMM? Ik vind hem er anders uitzien dan de oorspronkelijke.

Pieter

pieter9071

Geplaatst door pieter9071 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

dupl-u-9327-5dd147b5c97c8+buba (0), 20 jaar geleden

is er kort geleden je d-riem vervangen, of moet dat nog. waarschijnlijk is je pomp van tijd af. rookt hij erg?

dutch123 (65), 20 jaar geleden

Een 'tuningsstekker' tussen de LMM en de ECU is naar mijn idee geen goed plan. Om meer vermogen uit je motor te krijgen, kan de stekker slechts het luchtmassa signaal een beetje verhogen zodat er meer diesel ingespoten wordt. Dit geeft misschien wel wat meer vermogen, maar ook meer rook en een hoger verbruik.
Er wordt niets 'getuned' met zo'n stekker. Tunen betekent optimaliseren. Een stekker tussen de LMM en de ECU kan de boel alleen maar foppen. Een fopstekker dus.
Als het ding dan ook nog meer dan 10 euro kost, wordt niet alleen de ECU gefopt...

pieter9071 (0), 20 jaar geleden

Beste Johan

De km stand is nu 152000 km. Volgens mij is de D-riem bij 90000 vervangen.

Beste Dutch
Kan wel zijn verbruik was echter voorheen niet buitensporig hoger, roken viel erg mee, en wat vooral prettig was , was het veel soepeler gedrag vanaf de 1000 toeren. Het hoefde van mij niet echt veel sneller, maar de souplesse was perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.