close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: luchtrooster

Bouwjaar: 1998

Hallo weet er iemand hoe ik de luchtrooster in de dashboard kan los halen? (de kleine links van de stuur)

Geplaatst door

erdar (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er uit trekkken

schnitzel 0

19 jaar

Bedank TIM dat is een hele goei site, maar is het ook zelfde voor een Passat. Wat bedoel je eigenlijk met er uit trekken Schnitzel?

erdar 0

19 jaar

die van je kachel toch ! zit dat niet het zelfde als bij golf ? naar benede duwe en dat ie dan uit klemetjes klik en dan kan je hem er uit treken !!!!!!!??

schnitzel 0

19 jaar

klein plamuurmes ertussen en een beetje heen en weer wrikken en dan met een schroevendraaier eruit wippen, lukt gegarandeerd. terug er gewoon weer indrukken

sander10730 0

19 jaar

kleine ervaring:

Ik heb een passat 1999 en had een lamel in het rechterrooster die niet meedeed. Een compleet rooster is op geen enkele sloop te vinden. Daar zeggen ze dat die altijd kapot zijn. Een nieuw unit kost veel geld. Uit een crash-auto twee lamelletje meegenomen. Vervolgens komt de actie: uitbouwen rooster. Als volgt. Ik moet er bij zeggen dat je vooral geduld moet hebben niet ruw wilt werken en steeds eerst moet kijken, dan denken en vervolgens doen!. Als eerste moet de sierrand uit het dashboard. Die rand heeft aan de achterzijde een soor korte koker met aan de boven en onderzijde haakvormige nokken. Druk eerste aan de bovenzijde tussen de bekleding en het rooster een smal plamuurmes en druk daarmee de nokken licht naar beneden en houd dit zo. Druk een ander plamuurmes er verticaal tussen en probeer daarmee het rooster een beetje naar voren uit het dashbord te drukken. Doe dit voor de onderkant op een soortgelijke manier. Let erop dat die sierrand er strak inzit en dat je slechts minimale kunt maken. Als je merkt dat de nokken uit hun zittingen zijn getrokken dan kun je de bovenste en onderste plamuurmessen gebruiken als een soort hevel waardoor je de rand langzaam uit het dashboard trekt. Dit moet lukken. Bij mij is het ook gelukt in ca. 20 minuten! Is die rand eruit dan valt het lamellenwerkje er spontaan uit en schrik je: hoe iel is dit wel niet gemaakt. Bezuiniging ten top op een auto van deze prijsklasse! Maar goed. Het bleek dat het petieterige nokje van het kapotte lamelletje was afgebroken. Met wat prutswerk en een vaste hand het frame in elkaar gezet. Dit to zover.

Dan wilde ik ook nog het lampje vervangen. Daarvoor moet je een fijne stap verder. Dit lampje zit weer in een heel fijne houder op een unit van de ventilatieklep. Die is zichbaar nu de sierrand eraf ligt. Leuk is dat die unit ook weer met nokken in het dashboard vastzit, maar je hebt wat meer werkruimte. Je kunt nu wat makkelijker met een schroevedraaier werken. Als de nokken een voor een uit hun zitting zijn kun je de unit er zo uittrekken, nadat je de verlichtingsstekker aan het te korte draadje hebt losgemaakt.

Hoe volkswagen die verlichting op die unit heeft geknutseld weet ik niet maar ik kon maar niet in de gaten krijgen hoe dat lampje moest vervangen. Ik heb engelengeduld maar ook die raakt eens op. "Getraumatiseerd" dat ik nog geen lampje kan vervangen heb ik eerst de stekker gemonteerd. Vervolgens de unit weer in het dashboard geklikt (Hij komt dan vanzelf op de goede positie tegen het schuimrubber van de blaaspijp). Het frame met lamellen er in gelegd. De sierrand klemt behoorlijk maar terugplaatsen gaat redelijk simpel. Duw gelijkmatig!. Klus geklaard. Maar geen lampje vervangen!!.

Ik wil maar zeggen. Welke kluns bij VW heeft dIt systeem bedacht. Ik lees hier ergens op de site dat dit lampje vervangen een heidense klus is, ook bij de dealer. En dat die dealer liever een nieuw unit plaatst a raison van zo'n 80 euri (voor een lampje van 80 cent.

---------------------------------
Waarom steeds dezelfde fouten maken. Er zijn er toch genoeg.
Dan komt de volgende fa

olleke 0

18 jaar

hallo witte!

20 min ? dit rooster pak je er in 5 min uit, met een metalen plaatje en een haakje (in plaats van een plamuurmes) kapotte lampjes komen overgens niet zo heel vaak voor!

vergeet nooit, aan alles komt een keer een eind!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hé Paul!

ik bedoel de hele klus in 20 minuten, hoor. Maar ik blijf erbij dat het behoorlijk minimaal gemaakt is. En dan heb ik nog niet eens over het spiegelklepje in de zonneklep die er spontaan uitvalt omdat het plastic scharnierpennetje eraf knapt. Of de handel van de klep van het dashboardkastje. Daarvan breken spontaan de plastic busjes uit waar de asjes in gestoken zitten. Ik ken goedkopere auto's waarbij van alles kapot kan gaan behalve wat ik je heb verteld. En dat vind ik nou jammer van zo'n auto in deze prijsklasse. Overigens bevalt die mij wel.

Idd komt aan alles een eind, god lof, ook dus aan deze klus.

groet,
olleke

olleke 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.