close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: lupo 1.2 tdi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: any

hallo,
de koppeling slipt doordat de geleidebus is ingesleten door een continu beweging van de hydraulisch gestuurde koppelingsnemer. Nu wil ik de geleidebus van het druklager gaan vervangen maar wil ik ook gelijk de koppeling mee vervangen. Ik heb gekeken naar de prijs van een koppelings set en vind die voor een misschien niet versleten koppeling wel erg duur. Ik zou willen weten of een goedkoper pakket eveneens van volkswagen maar andere motor en overeenkomstige eigenschappen ook past.. Het gaat om de volgens kenmerken die ik bij Sachs en LUK terug vind. de diameter is 200 mm de koppelingsplaat heeft 24 tanden en een bus diameter van 18,3x20,7-24N
kan ik voor deze koppelingsplaat of koppelings-set ook overeenkomstige specificaties nemen van een goedkopere pakket? of kunnen er nog andere dingen afwijken aan de koppeling waardoor het niet past?

Geplaatst door

sebas10817 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, dit is als ik het goed heb toch een semi automaat? Dan kan ik me niet voorstellen dat de koppeling slipt agv een ingesleten geleidingsbus van het druklager.

De koppeling is ook als "niet orgineel " verkrijgbaar. De automaterialen zaak kan je verder helpen. Gezien het feit dat deze semi automaatbakken erg storingsgevoelig zijn, zou ik toch orginele onderdelen kiezen , besteld op chassisnummer.

Let ook op dat de bak na werkzaamheden aan de koppeling (bediening)/versn bak , deze opnieuw ingeleerd dienen te worden.



http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Ja dat klopt het gaat om een lupo 3L 1.2 tdi semi automaat De auto start ook niet meer in Parkeerstand en op het forum van volkswagen lupo 3l worde geleidebus geadviseerd te vervangen omdat de koppeling buiten tolerantiegrens schakelt Wanneer het druklager stroef over de geleidebus gleid koppelt hij telaat .. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk dan zou evt de hydraulische koppeling defect zijn. wat denk jij jan?

sebas10817 0

12 jaar

Hallo, lijkt een soortgelijk probleem als in http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Een goede diagnose is in zo'n geval goud waard. Zomaar onderdelen vervangen is niet erg verstandig. Laat een goede diagnose stellen door iemand die de 3l lupo door en door kent. Het zijn zeer lastige versnellingsbakken als er storingen inzitten, vandaar dat er maar weinig mensen zijn die het systeem door en door kennen.

Neem contact op met een Lupo 3l specialist. Bijvoorbeeld JB autoservice in Dieverbrug. Dan weet je snel waar je aan toe bent.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

dat topic van http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... is niet gelijk aan die van mij.. ik heb namelijk geen fouten in mijn stuurapparaten zitten.. Ik zeg altijd maar zo.. het functioneerde toen hij uit de fabriek kwam en het zal door VW ook wel getest zijn op gebruik. Misschien hebben ze bij deze auto's de levensduur niet goed getest omdat er vele lupo's 3L zijn met veel kilometers op de teller zonder ernstige problemen aan de motor. (laag toerental)
Verder functioneert het schakelsysteem gewoon hydraulisch.. maar als er inderdaad de koppeling versleten is of door drukverschillen van de hydraulische pomp de koppelingsnemer 10 jaar een kleine beweging heeft waardoor de geleidebus defect gaat daar zijn die onderdelen niet op berekend. omdat de voet van de gemiddelde bestuurder de koppeling van een normale auto niet beweegt als het goed is. Wat ik wil weten is wanneer iemand een koppeling vervangt waar naar te kijken? gaat het om de diametes van koppelingsplaat? en word de dikte van koppelingsplaat ook bij vervanging mee gerekend. Dit omdat ik de prijs van een koppelingsset voor deze auto te hoog vind en ik heb sterk het vermoede dat de plaat ook in andere auto's onder een ander nummer gebruikt word.

sebas10817 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.