Volkswagen LUPO: LUPO Schakeld Niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: ANY, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 45

Goedendag,

Sinds gister ineens een probleem met de Lupo.

De lupo wou niet meer starten en bleef in zijn parkeerstand staan.

Toen ik de kopelingshevel even aantikte gooide hij hem in zijn vrij en konden we gelukkig wel slepen en starten. Schakelen deed hij alleen niet

Zojuist auto weer gestart en hij schakelde heel even wel.
Nu staat hij weer vast in zijn vrij.
Wat kan het nog zijn?

Volgende dingen heb ik al gecheckt.
Er komen geen storingscodes op de bak in vagcom naar boven.
Hydrolische olie pijl is oke en olie is ook groen.

Pomp slaat soms ook ineens aan terwijl ik naast de auto sta.

Auto starte ook al sinds we deze hebben niet in de P stand waar wij van dachten dat het normaal was maar na veel informatie klopte dit dus ook niet.

Ik hoop dat iemand hier mij uit de brand kan helpen.

BOBS3L

Geplaatst door BOBS3L (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

waarschijnlijk geeft de koppeling versteller signaal dat de koppeling niet goed vrijkomt,meestal is dit het gevolg van slijtage op de geleiding van het druklager van de koppeling.
Andere oorzaken:te lage druk in het hydraulisch systeem,de Lupo start altijd met "ingetrapte" koppeling ,Bij te lage olie druk kan de bak ook niet schakelen,
Zou dus eerst eens kijken of de koppelings hevel wel goed op en neer beweegt.
Hij zou idd ook moeten starten in P,maar de P stand is in feite de achteruitversnelling,dus moet de koppeling ingedrukt zijn door de versteller om te starten(anders zou de wagen meteen weg rijden)

BOBS3L (0), 5 jaar geleden

Goedenavond,
De Clutch Travel sensor G162 zit rond de 3.8 volt maar dit moet volgens mij 3.9-4 volt zijn. wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Als we hem handmatig nog wat verder duwen dan gaat hij wel naar de 4 volt.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Dit lijkt mij toch wel het gevolg van slijtage van de geleidebus van het druklager,er ontstaat een randje op dat ervoor zorgt dat het .druklager blijft hangen.
Het luistert allemaal nogal nou kwestie van een paar mm.
Bij gewone schakelbakken komt dit ook voor en dan is de klacht dat de koppeling zwaar intrapt,maar de koppelings versteller van een 3L, met zijn korte kabeltje kan dat wel aan maar het laatste stukje vrije slag is dan weg.

BOBS3L (0), 5 jaar geleden

Geleide bus en druklager vervangen.
Daarna basis instellingen allemaal uitgevoerd.
Problemen lijken over auto.start ook weer in P stand.
Bedankt voor het meedenken

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is,dank voor de feedback

BOBS3L (0), 5 jaar geleden

Helaas vrijdag wilde de auto weer niet lekker schakelen maakte alleen herrie en daarna niks meer.
Auto afgesleept en foutcodes uitgelezen. Weer geen foutcodes.

Basisinstellingen allemaal doorlopen daarna vandaag probleemloos 50 km met de auto gereden en meerdere malen aan en uit geweest.

Vanavond toen ik hem weer wilde starten wilde hij niet aan koppelingskabel even een zetje gegeven en toen ging hij wel naar zijn vrij maar schakelde hij niet.

Net weer geen fout codes dus weer de basisinstellingen gedaan en nu loopt hij weer als een zonnetje.

Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen durf ik er alleen zo niet de weg weer mee op voordat het noodlot weer toeslaat.

Heeft iemand een idee wat dit probleem nog zou kunnen veroorzaken?

Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen.

BOBS3L (0), 5 jaar geleden

Koppelings cilinder is vervangen.
Het probleem lijkt verholpen.

We gaan weer rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.