Nou ik heb meerderen problemen, men te beginnen het meest recente. 3 weken geleden viel die me uit zonder dat ik het merkte ik had de koppeling ingetrapt en was uit aant rollen voor het stoplicht toen ik opeens het accu lampje zag branden. Hij was me dus afgeslagen maar ik heb niets gehoord of gevoeld. Dit heeft die na een week weer gedaan en toen 3 dagen achter elkaar. Nu weer een tijdje niet. Het is me wel opgevallen dat ie het alleen doet als de motor nog koud is. Dit kan ook toeval zijn.
Zoals ik al gelezen had hebben meerdere problemen met het starten dus daar zal ik dan niet veel mee over zeggen maar als ie warm is klinkt het echt niet lekker.
En in het begin van de zomer heeft ie niet gestart. Tis mijn vader voor de eerste keer gebeurd, toen heeft ie een kwartier later weer geprobeerd en deed ie het wel weer. Toen heb ik een paar manden later nog een paar keer met dit probleem gestaan. Een paar keer deed ie het even later wel mar heb ook al een keer na huis moeten open omdat ie niets deed.
Als ik de sleutel omdraai hoor je alleen dat er stroom op zit, een licht gezoem en dan hoor je de lampjes uitgaan maar hij doet geen moeite te starten.
Ook heb ik problemen met mijn linker raam. Die heeft het bijna nooit gedaan. Er zit een nieuw motortje in maar hij lijkt ergens te klemmen. Mijn vader heeft het toen doorgeboord en toen deed ie het 10x daarna weer niet (in de garage deed ie het wel maar toen ik thuis was een paar uur later weer niet)
En als laatste! De centrale deurvergrendeling. Op een begeven moment deed het slot het aan de bestuurders kan het niet meer dus moest ik steeds aan de andere kant de auto open maken. Toen deze ook moeilijk begon te doen en het dus ook niet deed heb ik deze perongeluk helemaal kapot gedraaid. Toen kreeg ik men sleutel er bijna niet meer uit... mijn vader zou het weer gaan maken... ik heb toen een tijd door het kofferbak de auto open moeten maken. En opeens deed het slot aan de bestuurders kan het weer. Maar het is toch anders als andere sloten.
Nou ik heb een volkswagen polo van 1999 hij heeft nu ongeveer 150.000 gelopen ik heb hem nu 2jaar.
Oo ps. De accu, startmotor en de dynamo zijn doorgemeten en daar is niets mee aan de hand.
Ik hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen. alvast bedankt groetjes kim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor het afslaan denk ik dat je probleem verholpen zal zijn door het gasklephuis te reinigen en met de testkast weer in de basisstand te laten zetten.(het gebeurd nog wel eens dat het gasklephuis na het schoonmaken niet meer in te leren is en dan moet hij worden vervangen,maar 9 van de 10x gaat het wel goed,zeg het er maar ff bij).
Voor het startprobleem kan het liggen aan de startmotor zelf of de bedrading hiervan of aan het contactblokje achter je contact slot.Rommel eens met de sleutel in het slot tijdens starten,als hij dan wel gaat starten dan kan contactblokje stuk zijn.
Voor de deurvergrendeling denk ik dat de lepel die achter slotcilinder zit stuk is of afgebroken is,maar dat zie je pas als je de buitengreep verwijderd door het torx boutje aan de zijkant van de deur los te halen en de greep opzij te duwen en dan verwijderen,de lepel die je dan ziet moet gewoon vast zitten en alleen te verdraaien zijn wanneer je de sleutel draait.
Probeer altijd eerst even het brandstofrelais. Een haperend relais geeft vreemde en sporadisch storingen en geeft geen foutmelding in het storingsgeheugen. Even inspuiten met Kontact 61 contactspray en daarna kijken of het helpt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar