close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Bora: mijn bora v5 loopt op 4 cilinders

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5

compressie is ook in orde alle 5 de cilinders 10 bar
ja en dat met de kabels die waren stuk door een marter dus dacht ik dat dat het probleem was
en dat met die eindtrap mijn monteur zei dat hij op de motertester op de scoop een raar signaal gaf op die cilinder maarja
en welk adresje heb jij dan voor me ik kom uit limburg

ik heb de eindtrap en de kabels plus de bougies vernieuwd
en de timing is oke ik weet nu niet meer wat ik moet doen
hij loopt nog steeds kut als ik ga rijden dan stotterd hij erg lijkt net dat hij op 4 potten loopt
en het vermogen is weg



mijn bora v5 loopt op 4 potten en ik heb kabels en bougies al vervangen
als ik rij stotterd hij en als er genoeg toeren zijn loopt ih goed
ik weet niet meer wat ik moet doen
wie ken mij helpen
bvd pascal
ik heb hem uitgelezen en heeft geen fouten
hoe ken ik er achter komen dat het de ketting is hij maakt wel een beetje geluid maar mij hebben
ze gezegt dat dat normaal is bij 180000 km
en die eindtrap wat kost die ongeveer maar de bougies vonken wel alle vijf
bedankt
mvgr pascal

Geplaatst door

pascal30 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je al storing uit laten lezen?

ricky 10
badge

16 jaar

ketting van tijd of de lmm verrot

heb je gecontroleerd dat hij bij elke cilinder een vonk heeft.
heb je geen valse lucht lekkage.
werken de verstuivers allemaal.
welke cilinder doet niet mee?

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

meest voorkomende probleem is de vermogenseindtrap van de ontsteking; deze zit tussen het bobineblok en de ecu. (draden volgen en je komt hem tegen)

Je hebt dan geen ontsteking op een van de cilinders.

dit even door een prof laten vaststellen met het juiste gereedschap en kennis (een scoop) is de beste oplossing; lukraak vervangen pakt vaak verkeerd uit zoals je al gemerkt hebt. En deze onderdelen zijn behoorlijk geprijst.

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=pascal30]mijn bora v5 loopt op 4 potten en ik heb kabels en bougies al vervangen
als ik rij stotterd hij en als er genoeg toeren zijn loopt ih goed
ik weet niet meer wat ik moet doen
wie ken mij helpen
bvd pascal[/quote]
ik heb hem uitgelezen en geeft geen storing aan als je voor de auto staat is het de rechts boven die doet het niet

pascal30 0

16 jaar

[quote=pascal30]mijn bora v5 loopt op 4 potten en ik heb kabels en bougies al vervangen
als ik rij stotterd hij en als er genoeg toeren zijn loopt ih goed
ik weet niet meer wat ik moet doen
wie ken mij helpen
bvd pascal[/quote]
de cilinder als je voor de auto staat is recht boven werkt niet
ik heb hem ook uitgelezen en hij geeft geen fout code
ik heb ook gekeken ze vonken alle vijf
en die eindtrap hoe duur is ih ongeveer dan ken ik dat eens proberen
en als het de ketting is hoe kom ik daar dan achter

alvast bedankt allemaal ik hoop dat ik het vindt
mvgr pascal

het betreft een 150 pk moter agz van bj 1999 ik meende wel dat de monteur zei dat hij op die eenne cilinder anders vonkte of
zoiets op de scoop
en zoon ketting revisie wat kost dat ongeveer?

pascal30 0

16 jaar

als hij vonkt is de eindtrap meestal wel goed, is een duur onderdeel. (zo uit mijn hoofd rond de 140 euro bij de dealer)

Volgende stap is compressie laten meten en de verstuivers testen........

In ieder geval zijn de verstuivers aan de elektrische zijde goed, anders had je storing gehad.

Ketting kom je achter door de timing te controleren, klepdeksel moet er af, op de poeli staat een merkteken, ongeveer op 3 uur zit een nokje op het motorblok, dat in lijn zetten, dan moeten de gleuven aan de kopse kant van de nokkenas vlak liggen.

Vraagje van mijn kant, is het een 150 of 170 pk (10 kleppen of 20 kleppen) De laatste heeft nokkenasverstellers die ook niet geheel feilloos te noemen zijn.

Ook met dit geld weer, laat een goede diagnose stellen, dat voorkomt je een hoop teleurstelling en een vracht onnodig vervangen onderdelen. Mensen met kennis van deze motoren kunnen binnen het uur vaststellen wat er loos is, en jouw een advies doen voor de reparatiekosten.

moet je een adresje hebben pb me dan even.

audia4 0
badge

16 jaar

ik heb de eindtrap en de kabels plus de bougies vernieuwd
en de timing is oke ik weet nu niet meer wat ik moet doen




[quote=audia4]als hij vonkt is de eindtrap meestal wel goed, is een duur onderdeel. (zo uit mijn hoofd rond de 140 euro bij de dealer)

Volgende stap is compressie laten meten en de verstuivers testen........

In ieder geval zijn de verstuivers aan de elektrische zijde goed, anders had je storing gehad.

Ketting kom je achter door de timing te controleren, klepdeksel moet er af, op de poeli staat een merkteken, ongeveer op 3 uur zit een nokje op het motorblok, dat in lijn zetten, dan moeten de gleuven aan de kopse kant van de nokkenas vlak liggen.

Vraagje van mijn kant, is het een 150 of 170 pk (10 kleppen of 20 kleppen) De laatste heeft nokkenasverstellers die ook niet geheel feilloos te noemen zijn.

Ook met dit geld weer, laat een goede diagnose stellen, dat voorkomt je een hoop teleurstelling en een vracht onnodig vervangen onderdelen. Mensen met kennis van deze motoren kunnen binnen het uur vaststellen wat er loos is, en jouw een advies doen voor de reparatiekosten.

moet je een adresje hebben pb me dan even.[/quote]

pascal30 0

16 jaar

ik heb de eindtrap en de kabels plus de bougies vernieuwd
en de timing is oke ik weet nu niet meer wat ik moet doen
hij loopt nog steeds kut als ik ga rijden dan stotterd hij erg lijkt net dat hij op 4 potten loopt
en het vermogen is weg


[quote=pascal30]ik heb de eindtrap en de kabels plus de bougies vernieuwd
en de timing is oke ik weet nu niet meer wat ik moet doen
hij loopt nog steeds kut als ik ga rijden dan stotterd hij erg lijkt net dat hij op 4 potten loopt
en het vermogen is weg



mijn bora v5 loopt op 4 potten en ik heb kabels en bougies al vervangen
als ik rij stotterd hij en als er genoeg toeren zijn loopt ih goed
ik weet niet meer wat ik moet doen
wie ken mij helpen
bvd pascal
ik heb hem uitgelezen en heeft geen fouten
hoe ken ik er achter komen dat het de ketting is hij maakt wel een beetje geluid maar mij hebben
ze gezegt dat dat normaal is bij 180000 km
en die eindtrap wat kost die ongeveer maar de bougies vonken wel alle vijf
bedankt
mvgr pascal[/quote]

pascal30 0

16 jaar

[quote=audia4]als hij vonkt is de eindtrap meestal wel goed, is een duur onderdeel. (zo uit mijn hoofd rond de 140 euro bij de dealer)

Volgende stap is compressie laten meten en de verstuivers testen........


Ook met dit geld weer, laat een goede diagnose stellen, dat voorkomt je een hoop teleurstelling en een vracht onnodig vervangen onderdelen. Mensen met kennis van deze motoren kunnen binnen het uur vaststellen wat er loos is, en jouw een advies doen voor de reparatiekosten.[/quote]
lezen.......

audia4 0
badge

16 jaar

compressie is ook in orde alle 5 de cilinders 10 bar
ja en dat met de kabels die waren stuk door een marter dus dacht ik dat dat het probleem was
en dat met die eindtrap mijn monteur zei dat hij op de motertester op de scoop een raar signaal gaf op die cilinder maarja
en welk adresje heb jij dan voor me ik kom uit limburg


[quote=audia4][quote=audia4]als hij vonkt is de eindtrap meestal wel goed, is een duur onderdeel. (zo uit mijn hoofd rond de 140 euro bij de dealer)

Volgende stap is compressie laten meten en de verstuivers testen........


Ook met dit geld weer, laat een goede diagnose stellen, dat voorkomt je een hoop teleurstelling en een vracht onnodig vervangen onderdelen. Mensen met kennis van deze motoren kunnen binnen het uur vaststellen wat er loos is, en jouw een advies doen voor de reparatiekosten.[/quote]
lezen.......[/quote]

pascal30 0

16 jaar

luchtmassameter controleren in de parameters mn de hoogtecorrectie deze moet -10% tot +10% zijn en ideaal rond nul waarschijnlijk zit daar het probleem en alleen origineel vw luchtmassameter monteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.