Het volgende:
Vanochtend startte ik de auto probleemloos, ik reed een stukje (20km) zet de auto uit. Na 10 minuten wilde ik weer de auto starten en kreeg een knal te horen en de motor schudde erg tijdens het starten, maar de motor ging niet aan. ABS Lampje bleef branden.
Daarna probeerde ik het nog een keer, bij contact gingen de de lampjes in de telleruint even knipperen (alsof er niet genoeg energie meer was), ook hierbij bleef het ABS lampje continue branden.
Ik startte hem nog een keer, en ging moeizaam op gang. Daarna weer uit en weer starten en ging daarna moeiteloos, ABS lampje bleef even aan en ging weer uit.
Wie herkent dit probleem en wat zou het kunnen zijn?
Vandaag heb ik de accu laten testen (nadat ik snelweg km 15km heb gemaakt) 12.2V en na het starten 14.4V. Dus dynamo is OK.
Ik heb eeb gevoel dat de accu intern sluiting maakt, of is het toch niets anders?
Iemand misschien suggesties? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
P.S. Ik heb een vw bora TDI AGR
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo beste mensen,
Even ter aanvulling van mijn topic:
Op het moment dat de auto bovenstaande probleem gaat vertonen, dan zie ik al van te voren dat het gaat gebeuren, namelijk bij contact aan knipperen de controlelampjes en gaan uit, behalve de ABS lamp en de accu.
Na lang wachten gaat ook het ABS Lampje weer uit, en als ik dan start, dan wil ie niet. Paar keer proberen en de auto start weer normaal.
P.S. het gebeurt niet altijd, maar de laatste tijd steeds vaker.
Iemand nog enig idee? Alvast bedankt.
Niemand enig idee?
Kijk..nieuwe uitdagingen ;-)
16 jaar
Accu dood?
Eerst eens uitlezen??
Jos.
Hallo,
Ik denk dat de brandstofpomp niet meer op tijd staat. Hij valt dan net buiten zijn waarden.
Ik zou hier niet langer mee doorrijden, eerst uit laten lezen.
Met vriendelijke groet,
Jan-Aize
16 jaar
Eindelijk reacties, bedankt mensen!
@Audifreak763: Wellicht heb je gelijk, ik heb nu een multimeter in de auto liggen. Mocht ik nogmaals zoiets hebben, dan meet ik meteen mijn accu op spanning.
@Jos: Klopt, dit zal ik zo snel mogelijk laten doen. Ik wacht nog op de reactie van de persoon die hem gaat uitlezen voor mij.
@De Dokter: Ik denk dat het niet aan de brandstofpomp ligt, maar ik laat hem wel uitlezen. Omdat ik tijdens het starten, dat de startmoter ermee ook ophoud, anders hoor je de startmotor gewoon draaien als brandstofpomp niet op tijd is en ook rookontwikkeling na het starten...wat bij mij niet het geval is.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar