Hallo,
Ik heb het volgende probleem,ik heb vandaag mijn golfje gti een grote beurt laten geven en ik vind hem nu niet meer lekker rijden,alles is vervangen ook de rotor en verdeelkap,brandstoffilter ,bougie's olie en filter enz...
Eerst kon ik gewoon rustig rijden met het gas zo maar net in en dan liep de auto al heerlijk,ik mis gewoon trekkracht,dus ik kon eerst gewoon in z'n 3 door de bocht en dan pakte hij gelijk op in z'n toeren en nu niet meer.(niet dat ik altijd in z'n 3 door de bocht ga)
Wil ik nu wat vermogen voelen dan moet ik gelijk veel gas geven en dat is helemaal niet zoals ik rijden wil.
Nou heeft de monteur wel gezegt dat er een k&n inlegfilter inzat en die was erg vuil en die heeft hij weggegooid en vervangen door een gewoon luchtfilter.
Ik heb de auto pas sinds een paar weken dus ik wist dat niet maar ik dacht dat je zo'n inlegfilter gewoon kon schoon maken en dan weer gebruiken.
De filter is dus weg want ze hadden net de vuilnis opgehaald dus ik kan dat niet meer testen of het daar aan ligt maar ik baal wel want misschien komt het daar door.
Ik ben twee keer terug geweest vanmiddag en heb hem laten rijden maar hij merkt niets en zegt dat het een auto blijft van 16 jaar oud dus......ik vind dat onzin,voor de grote beurt rijdt hij goed en nu stukke minder,ook zegt hij dat het nu opeens tussen de oren zit,dus het ligt aan mezelf.
Wie weet of het zou kunnen dat zo'n inlegfilter van k&n invloed heeft op de trekkracht onderin?
Ik hoop dat iemand het weet want ik vind hem nu niet fijn rijden.
Bedankt zovast.groeten Cees,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag de auto voor de derde keer terug gebracht en nu denken ze dat het misschien toch een bougie is of bougiekabel,hij start erg slecht en lijkt dan op drie cilinders te lopen geef een paar keer gas en dan loopt ie zuiverder , bij de eerste koude rit rijdt hij dan nog goed (ondanks het slechte starten) en zet ik hem daarna uit en start hem weer (start dan wel goed) maar dan schokt ie heel lichtjes bij optrekken en je kan niet konstant rijden met een vast toerental en is de fut er uit dus een stuk minder vermogen.
Ik hoop dat er vandaag wat uitkomt,er komt wel een nieuw inlegfilter van k&n in maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik heb een beetje de hoop opgegeven dat ie het nog goed gaat doen,maar jah....hoop doet leven dus ik moet positief blijven.
Cees,
Ten eerste, die K&N inleg filters zijn niet kapot te krijgen, gewoon (goed) reinigen met het daarvoor bedoelde middel om en nabij elke 10.000 km. Deze filters geven NIET de extra trekkracht hoor (vooral de inleg versie niet) ze zijn gewoon van goede kwaliteit en gaan gewoon erg lang mee. Denk niet dat het door het terugplaatsen van een vervangingsfilter weer goed komt.
Probeer eerst al je bougies te vervangen, dat is ten eerste aan te raden. Verder maakt de leeftijd van de auto niets uit. Mijn eigen golf 2 16v uit 87 rijd ook gewoon als een trein. Het enige is dat je gewoon wat meer onderhoud moet verrichten, meer niet. Zou het niet kunnen zijn dat je riem te strak staat? Als je je motorkap open doet en je geeft een beetje gas met het gashendeltje, zodra je gas los laat en hij terugzakt in de toeren, bibbert het blok dan heel erg of geeft ie rare bijgeluiden welke er eerst niet waren? Een te strakke riem kan hele rare praktijken veroorzaken...
17 jaar
Hallo Barry,
Bedankt voor je antwoord.
Het probleem is bijna opgelost,het zijn waarschijnlijk de bougie's geweest of één v/d vorige bougie's die dus een week geleden gemonteerd waren bij de grote beurt.
Er zitten nu 4 andere bougie's in van het merk beru en hij rijdt bijna weer als voorheen.
Als de motor koud is rijdt hij perfekt maar zodra ik zeg maar een kilometer of tien verder ben dan wil hij nog wel een beetje inhouden.
Ik denk dat het nu nog een kwestie is van afstellen,de monteur is aan het afstellen geweest toen er nog de andere verkeerde of kapotte bougie's inzaten,hij heeft overal aangezeten aan de C.O. sowieso(ofzo iets,ik heb er geen verstand van).
Gisteren zijn die bougie's vervangen maar ze hadden geen tijd meer om hem af te stellen en na dat ik vanmorgen gebeld had kreeg ik als antwoord; "dat ze geen zin meer hadden in dat ge-emmer aan die auto".
Daar moet je het dan mee doen met zo'n antwoord en inderdaad dat een oudere auto ook gewoon moet kunnen rijden lijkt mij.
Ik moet nu maar even een andere garage gaan zoeken om hem af te laten stellen al voel ik me wel rottig bij heel dit gebeuren en m'n beurs is ook aardig leeg aan het raken,tja ik had de rekening gelijk betaald zoals het hoort natuurlijk maar ik had nooit durven dromen dat het zo fout zou lopen.
Maar goed,het zal allemaal wel goedkomen en ik kan gelukkig weer rijden.
Bedankt voor je reaktie.
grt Cees.
17 jaar
Waar woon je?
In Steenbergen
grt Cees.
17 jaar
Dat is helaas een beetje uit de buurt.
Lekker handige dealer heb je die overal aan gaat zitten draaien. Voor afstellen van deze systemen moet je goed weten waar je mee bezig bent. Ik vind dat de dealer het moet oplossen.
Misschien kun je ook je licht eens opsteken bij een gti club.
Succes,
Paul
Hallo Paul,
Dat is inderdaad waar dat ze het eigenlijk op moeten lossen maar goed ik woon hier nog niet zo heel erg lang dus ik wist niet dat ze zo werkte.
Ik ben er twee keer bij geweest dat hij aan het "afstellen" was en dat deed hij gewoon buiten en niet aan een of andere afstelcomputer,misschien hoeft dat ook niet maar ik dacht dat je dan zo het één en ander uit zou kunnen lezen.
Ik heb natuurlijk ook geen dure auto bij en terwijl dat hij bezig was kwam er ook een klant voor een dure 4x4 auto en toen had hij ook geen tijd meer die dag dus ben ik gisteren voor de 4de keer terug gegaan en toen zijn er 4 andere bougie's ingegaan maar die afstelling staat nog op die verkeerde of kapotte bougie('s),en die was volgens mij niet best want hij liep voor geen meter,nu wel stukke beter,stationair loopt hij dan weer boven de 1000 toeren en dan weer onder de 1000 toeren,op en neer zeg maar,vandaar dat ik er van uit ga dat het nu nog afstellen is maar daar heeft hij geen zin meer in.
Kijk ik kan daar weer terug naar toe gaan maar je voeld jezelf daar staan als "lulletje rozewater" zeg maar en ik voel me daar erg ongemakkelijk bij dus ga ik zoeken naar een andere garage die hem kan afstellen en ook de uitlaat die er vorige week door hem ook opgezet is even goed te dichten want hij maakt in het midden 'n lekkend geluid,daar was zijn antwoord op: "effe een paar weken rijden en hij is dichtgekoold" is volgens mij niet nodig maar jah....
Ik zal er iemand voor moeten vinden die zich in vw heeft gespecialiseerd,bedankt voor uw antwoord.
Grt Cees.
17 jaar
Hoezo onheus behandeld, dat "dat ze geen zin meer hadden in dat ge-emmer aan die auto" hoor ik wel vaker, komt gewoon omdat ze niet willen sleutelen aan GTI'tjes/GSI'tjes etc... wat je wel zou kunnen proberen is de accu even ontkoppelen, laat hem een paar minuten zo staan sluit hem weer aan. Op deze manier wordt het e.e.a. opnieuw afgesteld, met name de luchttoevoer.... Mag ik vragen hoeveel je kwijt was daar dan?
17 jaar
de accu even ontkoppelen, Op deze manier wordt het e.e.a. opnieuw afgesteld.
quote
wie heeft jou dit wijsgemaak..? BARRY
paul,
Dit is de faktuur:
Motorolie 4x1liter a7,50 totaal 30,-
Oliefilter 1x totaal 5,73
luchtfilter 1x totaal 17,16
Bougie's 4x a7,10 totaal 28,40
Brandstoffilter 1x totaal 19,28
Milieu heffing 1x totaal 2,25
Klein-en reinigingsmat 1x totaal 1,75
Slangklem 2x a 1,75 totaal 3,50
Verdeelkap 1x totaal 9,40
Rotor 1x totaal 4,40
V-riem 2x a 9,28 totaal 18,56
Balanceren 4x a 5,00 totaal 20,00
Uitlaat orig vw incl klemmen 1x totaal 420,85
Arbeid 2,5 a 40,00 totaal 100,00
totaal ex BTW 681,28
19,00 BTW 129,44
totaal 810,72
Ik denk dat dit echt niet te gek duur is en ik kan me ook niet voorstellen dat ze niet graag aan gti's of gsi's zouden sleutelen,mijn outo is nog precies zo origineel als toen hij in 1991 uit de fabriek kwam,alleen een radio voor de rest 100% in originele staat.
Ik kan het proberen met de plus los te gooien al denk ik wel dat dat weinig zal doen want dan is afstellen van een auto vrij simpel.
Maar zoals ik al zeg ik weet er weinig van dus baat het niet dan schaat het hopelijk niet.
Grt Cees.
17 jaar
@PaulKelder:
Het is niet zo dat "iemand mij dit heeft wijsgemaakt", naar mijn weten is het zelfs normaal dat als je bijvoorbeeld een sportluchtfilter plaatst (ook uit eigen ervaring) veel auto's gaan schommelen in de toeren bij stationair. Ontkoppel de accu heel even, sluit hem weer aan en de juiste waarde wordt automatisch overgenomen en loopt hij weer mooi stationair. Let wel dat ik het (uiteraard) alleen over de luchttoevoer heb, niet over andere instellingen! (misschien had ik dat iets duidelijker moeten neerzetten) Die kan je (logisch) natuurlijk niet even makkelijk oplossen door de accu even te ontkoppelen.
@Cees Ik zou het gewoon proberen, nee heb je en ja kun je krijgen, heb het zelf regelmatig meegemaakt bij het inbouwen/veranderen van de sportfilters/luchttoevoer bij verschillende merken auto's en het werkt. (mits het natuurlijk het probleem is)
17 jaar
oké duidelijk barry
groeten
paul,
Hallo Barry en Paul,ik heb het gisteren nog geprobeerd maar er was geen goed resultaat,maar inderdaad baad het niet dan schaat het niet.
De auto rijdt momenteel zo beroerd dat ik er goed ziek van ben,loopt nu 1500 toeren stationairsoms 1100/1200 toeren.
Als ik dit geweten ad had ik de auto ook nooit weggebracht maar ja...zoiets had ik nooit durven dromen.
Wat ik trouwens ook raar vind is dat de uitlaat zo'n sputterend ggeluid maakt bij de einddemper,echt zo'n blazend geluid bij de eindpijpjes,hoe moet ik zoiets nou omschrijven..het lijkt wel een lek geluid maar dat is het niet bij de einddemper,midden bij de uitlaat lijkt het wel een lek geluid maar hoe dat kan???Het is net nieuw en origineel volkswagen,misschien toch niet goed vast ofzo,je kan er ook niet bij natuurlijk.
Dat blazende geluid bij de einddemper had ik met de andere uitlaat ook al en die was ook nieuw,bij de garage vertelde ze mij toen dat dat kwam omdat het een imitatie is vandaar dat ik hem vervangen heb,het zijn de laatste drie delen van de uitlaat die ik heb laten vervangen twee delen van bosal en een demper van het merk imasaf,die heb ik hier liggen en ze zijn ook splinternieuw,nou ook dat denk ik was niet nodig geweest,het blazende geluid bij de einddemper is nu minder omdat ie stationair 1200/1500 toeren loopt.
Volgende maand maar eens gaan kijken bij iemand die er nog wat in ziet..als iemand in de buurt van west-brabant,regio roosendaal er een uitdaging in ziet dan mag u zich melden......en ik hoop dat degene mij dan ook het een en ander wil uitleggen hoe dit nou zo heeft kunnen komen.
Bij het rijden had ik net toen ie koud was weinig problemen maar na een kilometer of 2 gaat ie lichtjes schokken bij het optrekken,ik trek dan gewoon rustig op en schakel dan bij 2500 tot 3000 toeren over en rijdt half gas,daar waar ik hem gebracht had konnen ze maar een stand en dat was volle gas rijden,en dan zeggen van,hij trekt toch goed,ik merk niets!,ja ik ben helemaal geen persoon die altijd scheurt,ik vind het gewoon fijn dat je wat extra vermogen hebt en dat hoeft helemaal niet bij hoge toerentallen.
Goed het word weer een lang verhaal en dat leest niet fijn denk ik zo,het is ook allemaal zo moeilijk uitleggen.
Grt Cees.
17 jaar
Daarnet toch nog maar effe de stoute schoenen aan getrokken en weer langs de garage gereden en heb hem laten rijden en inderdaad merkte hij het ook weer dat ie schokte als ie warm was.
Nou zijn de bougiekabels doorgemeten want hij denkt dat het een ontstekingskwestie is omdat als hij koud is het wel goed doet en warm dus niet,weerstand van de kabels zat bij eentje iets meer in ofzo,hebben er even een andere op gehad want die had hij liggen maar hij reed nog net zo slecht.
Het andere wat het ook nog kan zijn is een lekkende klep zegt ie net, maar dan is het voor mij einde verhaal en dan breng ik hem naar de sloop want dat is denk ik niet te betalen,ik hou m'n hart vast.
Dan ga ik maar weer een tijdje fietsen en daar zijn minder risico's aan,tenminste ik ken nog geen site "problembike" haha...ik probeer er maar mee te lachen.
Dus ik hoop dat ik met nieuwe bougiekabels uit de brand ben al ben ik bang van niet,helaas het is niet anders dan,heb ik nog nooit gead met een auto dat het in een maand afgelopen is,maar ja das het risico van een oude auto.
grt Cees
17 jaar
Kijk eens goed naar de voetpakking die tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk zit, misschien is deze wel tijdens de beurt kapot gegaan. Deze gaan wel eens vaker kapot. Ik heb dit ook al gehad met een golf3 en met een seat ibiza.
Hallo Patrick,
Bedankt voor het meedenken maar waarschijnlijk is het probleem aan de orde gekomen vandaag.
Ik had de auto dinsdagmorgen weer terug gebracht naar de garage,hij dacht dat het aan de bougiekabels zou liggen,deze zijn dus vervangen en het is stukke minder nu.
Alleen nog niet over en toen liet de garagehouder mij zien waar het waarschijnlijk aan zal liggen en dat is dat als je de oliedop eraf draaid bij draaiende motor de motor dus langzamer stationair gaat lopen en ook blaast hij dan wat uit de vulopening waar de oliedop normaal op zit,hij zegt dat dat duidt op versleten zuigerveren en moet ie dus gereviseerd worden die motor.
Tja ik heb er geen verstand van dus ik neem het maar aan.
Das wel even slikken maar ik laat dat niet meer doen of tenminste voorlopig niet want de beurs is inmiddels aardig leeg.
Ik blijf erbij dat de auto vantevoren (voor de beurt) perfekt liep maar jah,het is niet anders.
Erg jammer van de auto maar dat is het risico van autorijden.
Ik zal morgen nog wel even kijken naar wat je vertelde,je weet maar nooit natuurlijk al heb ik de hoop opgegeven.
Bedankt in ieder geval.
Groeten.
17 jaar
Eindelijk het probleem opgelost,een oude schoolvriend had gehoord van de problemen met de golf en had mij gebeld en hij is dus ook automonteur en keurmeester en heeft dus naar de auto gekeken afgelope week.
Hij heeft een cilinderlektest uitgevoerd en een compressie test,daar kwam uit dat de motor dus helemaal in orde was! gelukkig.
Hij heeft de auto op de afstelkast angesloten en voordat hij de auto af ging stellen trok hij eerst een stekker los,hij zij dat dat moest,de CO stond dus op 5.1 en nog wat en dat was al niet normaal,hij staat nu zo rond de 1.0 en de ontsteking stond dus ook verkeerd afgesteld,daarna gaan rijden en de auto rijdt tot op vandaag weer perfekt.
Was dus een slechte ervaring met de garage want hij had verteld dat de motor gereviseerd moest worden,gelukkig niet,ben blij dat ie het weer goed doet,bedankt iedereen voor het meedenken,groeten Cees.
17 jaar
nou cees
ben blij voor je dat de auto weer goed loopt..vind het alleen een prutskoning die niet eens weet wat hij doet,die monteur waar je al 4 keer bent terug gegaan.en dan 'repareerd' hij ook nog dure auto's ??? nou ja misschien heeft hij zijn bedrijfje pas geopent.:)
de spinkop is een precisie apparaat waar je niet zo maar aan dient te draaien indien je niet weet waar je mee bezig bent en die je voorzichtig moet behandelen..
@ Patrick
de voetpakking tussen de carburateur ?? deze auto heeft geen carb.misschien bedoelde je de pakking van het inlaatspruitstuk ?
En Barry,
vertel eens even over dat verhaal met de luchtfilters en accu ontkoppelen zodat de comp. zich afsteld ??
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar