Wij hebben een Polo binnen staan welke zo nu en dan een cilinder uit valt .Na uitlezen storing gaf deze misfire 2e cill. aan . Bobine 2e cill. vervangen , na een paar dagen opnieuw dezelfde probleem ,nu wordt 1e cill. misfire aangegeven.
Is het verstandig om de overige bobines te vervangen ,of zit de fout ergens anders.
Tevens klaagt de klant over dat als je gas intrapt vanuit stationair eerst hoort suizen en daarna komt pas de toerental omhoog ,dus motor reageert niet direct op gaspedaal ,dit probleem wordt niet opgevangen bij uitlezen storingen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
timing distributie???
lijkt mij ook. waardeloze distibutieketting met spanner. mijn fietsketting is stukken beter. is een gewijzigde ketting met spanner voor. maar is nog steeds een probleem
Vervang maar gewoon alle bobines, is IMHO ook een bekend probleem.
Bobine's hebben weinig met klacht 2 te maken van het intrappen van het gas en niet reageren.
De hallgever voor de onsteking zit als ik me niet vergis aan de nokkenas van deze motor. Wanneer de distributietiming verlopen is denkt de computer nog steeds dat ie alles goed doet, maar mist middels de klopsensors zo af en toe een verbranding (misfire!!) Krijgt de bobine de schuld van, ik heb hem toch ontstoken en zie geen ontbranding is het motto van het ding.
Testen???
Even een kerfje met witte verf op de krukaspoelie zetten bij het BDP van cilinder 1, De staafbobine van cilinder 1 profisorisch verlengen met een stuk ouderwetse bougiekabel en een dop van een VW 1.8 16V (is mooi lang), de ontstekingsstroboscoop van vroegere tijden uit de kast, hier tussen aansluiten, en zie, hij ontsteekt op een belachelijk tijdstip.... (te laat, de nokkenas loopt namelijk achter door slijtage van die verrekte ketting)
Traag reageren door latere reactie van nokkenassen kan ik begrijpen maar auto kan soms zo op 2 cil. draaien en blijft dan op 2 draaien .Als je auto weg zet en later weer de auto start en gaat rijden is er niets aan de hand
Misschien vuil in de injectorgallerij?Ik zou ook de compressie even controleren.
ik ben bang dat harry dok gelijk heeft
Voor het uitvallen van een cilinder ben ik de stekkerverbindingen nagelopen van bobines en injectors,deze heb ik allemaal een beetje toegeknepen zodat het wat strakker op de verbindingen komt .De klant heeft tot nu toe (nu ongeveer een 5 dagen )nog geen problemen weer gehad
Het suizen bij gas geven is volgens de dealer bij ons in de regio een bekend probleem waar niet veel aan te doen valt !!
Ik heb nog wel even de gasklep huis gereinigd deze was behoorlijk vervuild , voor mijn gevoel is het suizen wel iets minder geworden .
alvast iedereen bedankt voor het meedenken
Wat is precies het probleem bij de distributie en welke motoren hebben dat? En die bobines, hebben die een modificatie? Vr. gr. Maikel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar