close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: misschien boordcomputer kapot??

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 sdi

Hallo....
Er blijft een lampje (uitlaatgaswaarschuwing)branden.
Daardoor heb ik me laten vertellen dat er een klep bleef hangen(vernieuwd)en me roetfilter niet meer goed was(vernieuwd)
Nu word er verteld tegen mij dat de computer niet meer goed is omdat het bovengenoemde lampje dus gewoon blijft branden.
Heeft iemand hier een antwoord op hoe dit kan of waar is?

ps en afentoe start die niet meer tenzij ik een dot gas geef.En op de snelweg ging die ineens uit en ging mijn accu lampje branden,maar dat is niet meer voor gekomen

Geplaatst door

J Cleaning Service (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met elektronika is zowat alles mogelijk, maar defecte ecu's komen gelukkig niet zo vaak voor als men wil doen geloven.

Als de foutcode's bekend zijn die er nu in zitten kan iemand er wat van zeggen.
Weet je de codes niet, dan zul je ze wederom moeten laten uitlezen.

oldford 0
badge

12 jaar

Mocht dit aan je egr gelegen hebben,

kan het zijn dat je enkele 100den kilometers moet rijden voordat het lampje uitgaat..

grtz,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

Hallo Oldford.
Thanks voor de snelle reactie.
Dus de code`s die de computer laten zien bij de garage via zijn laptop?
Ja ik heb dus nergens verstand van.

[quote=yonigolfv]Mocht dit aan je egr gelegen hebben,

kan het zijn dat je enkele 100den kilometers moet rijden voordat het lampje uitgaat..

grtz,

Yoni[/quote]
En wat is de egr?

De egr klep zorgt ervoor dat bij deellast (aanhoudende snelheid op relatief lage toeren) uitlaatgas opnieuw verbrandt wordt..

Dit wordt gedaan om de uitstoot van nox ofzoiets te verminderen..

1 nadeel aan dit proces : roeten..

normaal als je optrekt dus bij vollast gaat werkt deze klep niet en verbrandt je geen uitlaatgas opnieuw..

Maar als deze klep blijft hangen of defect is kan het zijn dat je continu roet aanmaakt waardoor je foutmelding gekregen hebt..

Je zegt dat je "een" klep vervangen hebt, dus als dit de egr klep is die je vervangen hebt dan zal het even duren voor de hoeveelheid roet terug verbrandt is en mee uitgestoten wordt.

Daarom blijft het lampje nog even branden...

Maar ik zeg niet dat dit de oplossing was voor jouw probleem he..

grtz,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

"Dus de code`s die de computer laten zien bij de garage via zijn laptop?"
Ja, die codes bedoel ik.

Normaal gesproken zal een reparateur de foutcodes wissen (weghalen) na de reparatie, zodat de foutlamp uit is als je de auto ophaalt.
Gaat dan op een later tijdstip de lamp weer aan, dan is er weer een foutcode - soms dezelfde, soms een andere.
Brandt de lamp nog als je de auto ophaalt dan zijn de codes niet gewist of niet alle fouten zijn gerepareerd.

En een beetje haarkloverij: de klep bleef niet hangen omdat de lamp brandt. De lamp ging aan omdat de klep bleef hangen.
En de computer is niet kapot omdat het lampje blijft branden.
Het lampje zou KUNNEN branden omdat de computer kapot is, maar dat lampje kan om tientallen redenen gaan branden.
Vandaar de vraag welke redenen (foutcodes) er nu in de computer staan.

oldford 0
badge

12 jaar

Phoe moeilijk allemaal zeg.
Maar ik begrijp het wel.
Het lampje is telkens gewist en ging naderhand weer branden.
Maar na alle twee de redenen waarom die ging branden waren dus vervangen.Nu gaf die telkens het zelfde probleem weer als code,na alles nagelopen te hebben.(word mij gezegd)vandaar die geen dus denkt dat de computer het probleem is??!
Zou dit kunnen??

Zonder de exacte foutcodes zou ik het niet weten.
Motor-computers zijn dure dingen om te vervangen, dus dat je kun je maar beter zeker weten.
Mocht het ding echt stuk zijn, dan valt reparatie te overwegen (als dat mogelijk is), is meestal eenvoudiger en goedkoper.

oldford 0
badge

12 jaar

@oldford ik ga er achteraan.zodra ik ze weet zal ik hier weer op verder gaan,bedankt

ik heb het gevraagd en hij dacht dat het de code:17484 vw. was.

Die code is het in ieder geval niet.
17484 - Lambda-Regeling Uitlaatgas Bank 3, systeem is te rijk
Dat is een foutcode voor een benzine motor en nog een flink grote ook.

Ik denk dat je nog maar een keer moet gaan uitlezen.

oldford 0
badge

12 jaar

okee bedankt.rijd er morgen maar weer langs.bedankt

Het was toch mijn boord comp.:-[

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.