Na het vervangen van de remschijven in combinatie met blokken blijft de rem RA aanlopen en wordt warm.
Ik heb er voorheen geen last van gehad, maar het zou goed kunnen dat het al aanwezig was voordat de remmen werden vervangen.
De blokken gaan er goed tussen, en als alles gemonteerd is heb ik "speling" tussen de blokken en schijf. Als ik dan op de rem trap en laat ze weer los, dan zit het wiel behoorlijk vast -(
Alles (vaste klauw/losse klauw) kan ik vrij bewegen als alles gedemonteerd is.
Ik draai de remcilinder netjes maximaal terug, en maak de handremkabel los, alvorens ik alles ga monteren.
iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vermoedelijk zit het zelfstellende mechanisme van de handrem binnenin vast, cilinder tever terug gedraaid is nu vast geslagen.
Hallo, hoe is de auto opgebokt ? Indien de auto achteraan uit de veren hangt, worden de handremkabels altijd iets aangetrokken. Als je de handremkabels eraf laat, is het probleem er dan nog ? Groet Jan227
@ Kaleido 1: hoe kan ik dit eventueel controleren en herstellen? (als dit al het geval is)
@ Jan227: als de auto op de "krik" zet en en trek de handrem aan zit het wiel vast, los ik de handrem, draait het wiel vrij. als ik echter op de voetrem trap blijft de rem weer hangen.
Zonder handremkabel heb ik het nog niet geprobeerd, kan ik wel morgen eens proberen.
13 jaar
Wielremcilinder loopt tezwaar , roest aanslag op de zuiger?
Geleide pennen wel gaangbaar?
De geleidepennen kan ik vrij bewegen als alles gedemonteerd is.
De wielremcilinder kan ik niet bekijken, heeft een hoes eromheen. ik heb er wel wat WD40 langs gespoten voor de zekerheid.
13 jaar
Heb je alleen wd40 rechtsachter erin gespoten of ook links.
Wd 40 is absoluut niet geschikt voor dit soort toepassingen, dodelijk voor bepaalde soorten rubber.
Als je de rem iets intrapt en de zuiger komt naar buiten moet deze iets terug veren als je de rem loslaat. Is dit niet het geval , reviseren.
Alleen rechts heb ik WD40 gebruikt. Reviseren ?? de caddy heeft pas 80k gelopen.....
Ik ga eens kijken of het aan de handrem ligt en of de cilinder terugkomt.
13 jaar
Ik heb de handremkabel losgenomen, maar het probleem blijft.
Ik heb de klauw en de blokken weer gedemonteeerd en iemand op de rem laten trappen, de zuiger komt uit en gaat netjes weer een stuk je in bij loslaten van de rem.
Kan het ook liggen aan de "geleiding" waar de veertjes aan de achtrerzijde van de remblokken tegenaan komen ?
13 jaar
Dus als ik het goed begrijp zou het goed moeten werken.
Als je de blokken monteerd gaan deze dan soepel op hun plaats of klemmen ze.
Als je met alles gemonteerd remt blijft de rem dus te zwaar lopen, er blijft toevallig geen druk op de remklauw staan.
Controleren: remmen dan rem loslaten en daarna de ontluchtingsnippel los draaien , spuit er olie uit dan is dit niet goed , blijft er dus druk opstaan waardoor de boel aanloopt.
Nadat ik vanmorgen alles weer gemonteerd had (nadat ik mijn vorige post had geplaatst) ben ik een stukje gaan rijden, en eens flink in de remmen gegaan en de handrem een paar keer flink aangetrokken.
Het wiel loopt nu goed vrij en wordt ook niet meer warm......?
Waarschijnlijk heeft er toch iets " geklemd" bij de vorige montage.
Ik hou het in ieder geval de komende tijd in de gaten.
In ieder geval weer veel geleerd van jullie opmerkingen, en bedankt voor de snelle antwoorden.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar