Beste Mensen,
Ik heb een paar vragen omtrent een auto welke ik eventueel wil kopen:
1. Het gaat om een (gedeeltelijk) gerestaureerde Golf 1 uit 1980. Hierin is een KR motorblok 1800 16v van een Golf 2 in gekomen. Het viel me echter met de proefrit op dat de auto moeilijk startte... Er zat al wel een accu in van 60 Ampére... Maar hij liep even moeilijk en dan startte de motor wel. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien een andere startmotor ofzo dat het dan beter gaat?
2.Verder zit er een digitaal dashboard in van een golf 2. (Digifiz). Alleen de KM teller / snelheidsteller werkte niet. Iemand enig idee? De Sensor misschien?
3. Daarbij als je laag in de toeren ging en rustig reedt begon het olielampje te knipperen tegelijk met de zoemer. Hij zei dat dit een veelvoorkomend probleem was. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, is het op te lossen? Zijn de draden misschien verkeerd aangesloten?
Mag ik jullie van te voren vast bedanken voor eventuele antwoorden / oplossingen!!!
Gr,
Ruby
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
olieprobleem ligt NIET aan een verkeerde kabel, het kan in het goedkoopste geval de oliedrukzender zijn, maar in het ergste geval de krukaslagers, alles wat hiertussen zit, zoals een versleten oliepomp, nokkenaslagers enz behoort ook tot de mogelijkheden.
Mijn advies, niet kopen.
succes Marcel
Ruby, Dat oliedruk probleem kom je nog verder op het forum tegen. Is een vaker voorkomend probleem.
De mijne type 2 PL blok doet het ook en maak me geen zorgen.
Ik heb uit het forum begrepen dat die Digifiz niet geheel ongecompliceert is, maar de reacties leken wel van kenners. Die kan je misschien direct mailen met je vragen.
Ik heb ook dat starten. alsof hij net wel, net niet wil starten, maar bij de eerste draai loopt hij gelijk. Heb een oudere accu.
Mijn buurman heeft een KR en zegt dat hij een keer problemen heeft gehad vanwegen een mindere accu.
Met een nieuwe 72 amp accu zal dat wel over zijn denk ik.
( Daveco Werkendam is niet zo duur)
Groeten Niels
18 jaar
langzaam starten is meestal probleem van massakabel op versnellingsbak of de verbinding tussen starter en huis. Los ik op door een extra universele massakabel onder een van de bouten van de startmotor te leggen, dan ben je voorgoed van de ellende af.
digifiz is gevoellig onderdeel, wil graag stuk gaan, gecompliceerde elektronica, slecht reparabel (smd print, kan alleen door prof's gerepareerd worden, kosten wegen niet op tegen de baten)
gebruikt bijna niet meer te krijgen.
Oliedruk probleem kan motor zijn, meten is weten.
Hoe is de restauratie gedaan, zijn er foto's van?? of is het een dichtgeplamuurde bak.... Typische golf1 plekken: Onderhoeken bij voorruit, regengoot onderkant A-stijl, onderste deurscharnier in A-stijl Voorparafan (onder de radiateur) Ophanging achteras, aan eind kokerbalk, eigenlijk altijd slecht!! Achterkant reservewielbak. Achterkleppen verrotten door verstopte afwatering, deuren idem. Vulpijp benzinetank ook altijd rot.
succes.
slecht starten is in veel gevallen een versleten koperen busje van de startmotor..kosten 0,50 + zelf monteren.
hij start dan net alsof de accu ver leeg is,terwijl deze nieuw of vol is.
Stefan
18 jaar
Bedankt allemaal voor de reacties! Hier heb ik wat aan. Ik zie dus dat het wat bekende problemen zijn, die eventueel wel oplosbaar zijn... Dat geeft wel weer een goed gevoel!...
[quote]Hoe is de restauratie gedaan, zijn er foto's van?? of is het een dichtgeplamuurde bak.... Typische golf1 plekken: Onderhoeken bij voorruit, regengoot onderkant A-stijl, onderste deurscharnier in A-stijl Voorparafan (onder de radiateur) Ophanging achteras, aan eind kokerbalk, eigenlijk altijd slecht!! Achterkant reservewielbak. Achterkleppen verrotten door verstopte afwatering, deuren idem. Vulpijp benzinetank ook altijd rot.[/quote]
Het is geen full-restauratie gedaan maar het is toch wel netjes allemaal gedaan. Zeker niet allemaal dichtbeplamuurd. Maar netjes geschuurd, gespoten en daarna getektileerd. Ook in de wielbakken etc...
'k Heb foto's dat ie helemaal kaal is geweest. Echt helemaal kaal. En het blok ligt er echt super in... Beter krijg je het niet!...
Verdere reacties zijn nog zeker welkom... Maar ik ga het forum ook even dieper doorspitten!
18 jaar
'k Heb ook antwoorden gekregen van de verkoper. Misschien handig voor mensen die ook dergelijke info zoeken:
1. Het zware starten kwam waarschijnlijk doordat hij niet zo'n hele sterke startmotor had. Ook kon het inderdaad de ontsteking zijn omdat hij die op gevoel had afgesteld.
2. Wat betreft die snelheids / km. teller dat is hoogstwaarschijnlijk de sensor. Had voorheen ook gedaan en wordt vervangen!
3. Dat van het olielampje is volgens hem op zich niet echt een probleem. Het kunnen de sensors zijn die hij nog gaat vervangen. Verder had ie de bekabeling en dash doorgemeten en laten keuren dacht ik (Zat documentatie bij) maar dat was perfect. Waarschijnlijk dus sensors.
Dat was het... Wil ik jullie erg bedanken voor jullie antwoorden / oplossingen!
18 jaar
ruby
dat met dat starten was dus het bekende koperen/messing busje wat zich in de startmotor bevind,deze is versleten ofwel uitgehoddeld,hierdoor lijkt het of de motor heel lastig rond gaat..deze startmotoren zijn gewoon gelijk,alleen je hebt ze van een paar merken,ze zijn dus niet zwaarder of wat dan ook..maar wel goedkoop te repareren..
succes verder met je auto..
Stefan
18 jaar
Dank je stefan voor je oplossing..
Zo gauw ik hem heb zal ik dat startmotor probleem dan maar eerst is de wereld uit helpen!
18 jaar
graag gedaan Ruby,
we wachten af..
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar