close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Lucht in koelsysteem, Olietemperatuur / Watertemperatuur te hoog

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16v KR

Ik heb het probleem dat er lucht in mijn koelsysteem zit. Er zat in één van de slangen een lekje bij een klem. Deze klem vaster aangedraait en hij lekt niet meer.

Nu is het hele systeem ontlucht. Er kwam echt heel veel lucht uit!

Maar goed nu is de lucht er zo'n beetje uit, maar wordt de watertemperatuur (koelvloeistof) en de olietemperatuur ook. (olie was normaal 110. Dit is al vrij veel maar was geen probleem) Het loopt nu op tot 140!

Daarbij sloeg de fan ook gewoon altijd aan maar nu ik stilsta en laat ontluchten wordt de motor erg warm en slaat ie opeens niet aan ???

Iemand enig idee wat dit kan zijn.... Misschien een bekend ding, zo niet gaat ie even naar de GTI specialist...

Vast bedankt voor reacties, tips en oplossingen!!!

Geplaatst door

ruby (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verbind eerst je stekker van je teremo shakelaar in je radiateur en kijk of de ven gaat draaien ; wel op contact.
gaat hij draaien dan termoschakelaar vervangen.
draait hij niet dan meten of er spanning op komt en of je massa hebt heb je dit controleer dan de motor van de ven.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.