auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Lucht in koelsysteem, Olietemperatuur / Watertemperatuur te hoog

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16v KR

Ik heb het probleem dat er lucht in mijn koelsysteem zit. Er zat in één van de slangen een lekje bij een klem. Deze klem vaster aangedraait en hij lekt niet meer.

Nu is het hele systeem ontlucht. Er kwam echt heel veel lucht uit!

Maar goed nu is de lucht er zo'n beetje uit, maar wordt de watertemperatuur (koelvloeistof) en de olietemperatuur ook. (olie was normaal 110. Dit is al vrij veel maar was geen probleem) Het loopt nu op tot 140!

Daarbij sloeg de fan ook gewoon altijd aan maar nu ik stilsta en laat ontluchten wordt de motor erg warm en slaat ie opeens niet aan ???

Iemand enig idee wat dit kan zijn.... Misschien een bekend ding, zo niet gaat ie even naar de GTI specialist...

Vast bedankt voor reacties, tips en oplossingen!!!

Geplaatst door

ruby (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sorry perongeluk dubbel....

ruby 0

18 jaar

ruby

vertel eens,hoe doe je een 16v KR ontluchten ?

heeft toch helemaal geen ontluchtingsnippel!?

je thermostaat werkt wel nog gewoon neem ik aan en de kvs slangen en radiator worden mooi even warm ?

ventilator kun je makkelijk testen,trek de stekker aan de zijkant van de radiator af en verbind deze simpelweg door met een kabeltje ( de stekker ) nu moet hij draaien..zo niet is de motor kapot of kabelbreuk..draaid hij wel,kan de thermoschakelaar kapot zijn..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Ontluchten eerst de motor koud. Toen hebben we dop van koelvloeistof reservaat afgedaan beetje bijgevuld nog en motor gestart.

Dop eraf gelaten en toen die warm werd kwam het lucht er wel uitzetten. Later werdt dit ook minder tot bijna niets geen bubbels meer... Zo hebben we hem ontlucht.

Ventilator zal ik even testen, maar het kan zijn dat de thermo niet goed is... En als die niet goed is kan het ook nog zijn dat daarom de fan van de radiateur niet aanslaat omdat daar dan nog maar weinig koelwater doorheen komt enzo niet hoeft aan te slaan dus.

Dus ff x de thermo eruit halen en tijdje meer rijden en dan alles goed in de gaten houden dacht ik...

En tjah.. hoe de olietemperatuur plots omhoog ging wee'k ok nie... Kan toch eigenlijk niks met bovenstaande problemen te maken hebben ???

ruby 0

18 jaar

heb je met het bijvullen van de kvs ook de kachel op de warmste stand gedraaid + blazer aan gezet ?

normaal kun je hieraan niks ontluchten,de lucht die je gehoord hebt zal zeker de druk zijn geweest die opgebouwt word in je systeem,en vrij komt als je de dop los draaid.

als je slangen en radiator mooi warm worden,is er niks aan de hand.

haal je de thermostaat eruit,zal hij heel slecht op temperatuur komen,wat ook niet al te best is voor je motor en het verbruik hoger zal zijn.

olie temp. kan stijgen als de motor stationair blijft draaien,en je bv gas aan het geven bent terwijl je niet rijd.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.