Ik heb een probleem met deze motor. Na koude start is het toerental te laag en de motor valt uit tijdens het rijden. Zodra de motor warm wordt loopt hij prima.
Als ik bij koude motor een klein beetje gas geef loopt de motor netjes. Het mengsel is ook in orde. Luchtklep iets naar beneden en het wordt te arm en iets naar boven en het wordt te rijk.
De auxillary air valve is volgens mij verdachte nummer 1 en die heb ik getest. Deze is gedeeltelijk open bij koude motor en dicht bij warme motor en lijkt dus goed.
Als ik de klep bypass d.m.v. een kraantje dan kan ik met dit kraantje het toerental zo regelen dat de motor netjes loopt.
Als ik wat aan de vacuumbooster rommel (ik trek hem ca. 3mm eruit) dan loopt de motor ook goed tot hij warm is want dan wordt het toerental weer te hoog. Alle vacuumslangen zijn niet verstopt en niet lek.
Moet ik toch gewoon de auxillary air valve vervangen of is er met de vacuumbooster iets niet goed?
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groeten,
Paul Rotteveel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is nog niet opgelost. Misschien wil harry z'n licht hier nog eens over laten schijnen:
Ondertussen heb ik de injectors bekenen en het sproeibeeld en de opbrengst is normaal. Er zijn geen lekken in het brandstofsysteem en ook niet in het vacuumsysteem. De cold start valve lekt niet na en functioneert goed.
Het enige dat ik nog niet gemeten heb zijn de brandstofdrukken. De warmloopregelaar kan ik dus nog niet uitsluiten, maar aangezien handmatig verrijken of verarmen van het mengsel geen verbetering oplevert denk ik niet dat het in de warmloopregelaar zit.
Dan kom ik toch weer uit op die auxillary air valve. Echter, die heb ik getest (zie 1ste post) en hij lijkt te functioneren. En hij is een beetje auwduur om effe te vervangen.
Wie kan mij helpen?
Groeten,
Paul
zet hem eens een nachtje in benzine.dan word ie zeker schoon
zet hem eens een nachtje in benzine.dan word ie zeker schoon
Ik neem aan dat de ontsteking in orde is.
De injector rubbers zijn vaak uitgehard, tevens de rubbers tussen injector-houder en cylinderkop, heb je deze ook gecontroleerd ?
Voor dat je benzinedrukken gaat meten, kan je nog nagaan of er constant plus op de warmdraairegelaar staat.
Draadbreuk komt vaak voor bij oude GTI's.
De extra-luchtschuif kan je controleren door bij koude motor de stekker eraf te halen en de slang naar de schuif toe met een tang dicht te knijpen.
Als het toerental zakt dan is de schuif goed.
Vervolgens bij warme motor en aangesloten stekker de slang nogmaals inknijpen, als dan het staionaire toerental gelijk blijft is de schuif goed.
Alleen de injectorrubbers zijn vervangen.
Het probleem is volgens mij dat de extra-luchtschuif het maar een beetje doet. Als ik bij koude motor de slang dichtknijp zakt het toerental maar een heel klein beetje. Ik zal hem eens een nachtje in benzine leggen.
Bedankt!
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar