auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Modificatieset Golf 2 kachelradiateur

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 motorcode PN

Wij hebben de Golf al sinds 1998. wij werden dat jaar door VW teruggeroepen voor een modificatie voor de kachelradiateur. Er is toen een soort thermostaat en retourklep in de kachelslangen geplaatst omdat er problemen konden ontstaan met de kachelradiateur.
In 2007 moet de kachelradiateur toch vervangen worden, dat is gebeurt maar ook is de modificatie ( de thermostaat + retourklep) verwijderd.
Nu ruikt het in de auto naar koelvloeistof ruiken en de ramen gaan beslaan, terwijl de vloer etc. droog is.
Conclusie: de kachelradiateur moet vervangen worden.
Oke, maar dan moet welde modificatie ( de thermostaat + retourklep) terug geplaatst wordt.
Maar nu komt het probleem: niemand kan mij zeggen welke thermostaatset het is, omdat de auto zo oud is en niemand dit zich nog kan herinnenen.
Mogelijk wel een "oude rot in het VW vak" en wil / kan die mij laten weten wat b.v. het artikel nummer is.
Het set bestaat uit een thermostaat in de toevoer naar de kachelradiateur en een teruslagklep in de retourslang.
Bijvoorbaat onze dank.
M.vr.gr.
Anton

Geplaatst door

Kantel (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien kennen ze hem nog wel voor de passat deze heeft hem ook gehad.
Het is een bypass tussen aanvoer en retour , waarom moet hij er weer tussen ? de hedendaagse kachelradiateurtjes moeten de druk als het goed is gewoon aankunnen.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Nou daar twijfel ik aan want de eerste radiateur heeft er 18 jaar ingezeten en de huidige 5 jaar en ook zonder het bypass systeem, dus die kon het dus niet aan.

Kantel 0

12 jaar

Die thermostaatkleppen zijn niet meer leverbaar. Die werden er tussen gezet omdat de toenmalige kachelradiateurtjes niet tegen die hitte konden en achter elkaar scheurden en dus vervangen moesten worden.
Als dan later zo'n radiateur alsnog vervangen werd, bleef de klep vaak zitten maar die was niet meer nodig omdat die radiateurtjes veranderd waren.
Het is echter wel noodzakelijk dat de juiste koelvloeistof er in zit. Zeker niet de groene zoals die overal te koop is, maar de originele, rode die VW er standaard in heeft zitten. Hier zitten toevoegingen in die de statische spanning afvoert.

moderator 0
badge

12 jaar

Idd de eerdere ploften wel eens open en als je dat onder het rijden gebeurde zag je niks meer door de voorruit en zijn een paar ernstige ongelukken door geweest heb ik een gelezen.
De latere exemplaren hebben hier geen last meer van en zijn gewoon goed ook zonder de eerdere aanpassingen.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Oke, u heeft mij overtuigd.
Ik ga over tot vervanging zonder de thermostaatkleppen.
Bedankt.
M.vr.gr.
Anton

Kantel 0

12 jaar

Ververs wel de koelvloeistof dan en doe de originele van VW er in.

moderator 0
badge

12 jaar

Oke, begrepen.
Gr.
Anton

Kantel 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.