als de motor koud is start deze heel slecht, alleen met gas bij geven blijft deze lopen.heb de stekker van de temp sensor eraf gehaald en starte perfect,je zou denken nieuwe temp sensor en dan is het probleem verholpen,helaas ik heb 2 nieuwe gekocht, en het probleem blijft.alleen als je de stekker van de temp sensor afhaalt, start hij goed, maar dan heb ik geen temperatuur indicatie meer op het dashbord.heeft iemand suggesties?als de motor warm is is er geen probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat het soringgehjeugen eens uitlezen.
groetjes jan.
kreeg te horen dat het of het brandstof relais was of de brandstof opvoer pomp.
waar zit dat/welk is dat relais precies? ik de zekering kast zitten er meerdere.
16 jaar
Eerst maar eens zoeken naar luchtlekkage in de inlaat, tussen gasklep en cilinderkop. (rembooster niet vergeten)
Als jij de tempsonde losgooit gaat hij staan inspuiten voor een temperatuur van -30 graden, dat superrijke mengsel zou wel eens net kunnen ontbranden als het opgemengt is met een zooitje valse lucht. Zet je de sonde er op doet hij normaal en krijgt dus door luchtlekkage een te arm mengsel om te starten.
ik heb vanmiddag nog even geprobeerd en idd met stekker eraf blijft hij ook slecht starten..wat ik vergeten te melden heb is dat als hij op gas loopt hij wel goed is...tis dus puur een probleem als hij op benzine loopt..lijkt ook alsof hij slechte brandstof inspuiting krijgt als ik op benzine rij...gas is geen probleem.er is voor de rest geen vals lucht probleem.bougies zijn vernieuwd en de kabels ook onlangs
16 jaar
vanmiddag brandstof filter vervangen en een reinigings middel bij de benzine gegooid, en probleem lijkt te zijn opgelost.is het verstandig om regelmatig een reinigings middel door de brandstof te gooien?zo ja wat is dan het beste middel?
zou het ook een goeie optie zijn om de injectoren te laten reinigen( als die erin zitten) en het gasklep huis? ultrasoon of zoiets...?
16 jaar
helaas... probleem blijft. het gekke is als ik de accupolen eraf haal en deze tegen elkaar houd om hem te resetten, loopt alles weer perfect alsof het nieuw is, ondanks dit keert na een kilometer of 100 het probleem weer terug.gasklep is ook alweer schoongemaakt, mischien deze vervangen? bij uitlezen geeft ie geen storingen.
heeft iemand dit eerder meegemaakt?
16 jaar
Ik denk Harry:
[quote=audia4]Eerst maar eens zoeken naar luchtlekkage in de inlaat, tussen gasklep en cilinderkop. (rembooster niet vergeten)
Als jij de tempsonde losgooit gaat hij staan inspuiten voor een temperatuur van -30 graden, dat superrijke mengsel zou wel eens net kunnen ontbranden als het opgemengt is met een zooitje valse lucht. Zet je de sonde er op doet hij normaal en krijgt dus door luchtlekkage een te arm mengsel om te starten.[/quote]
Ik zou eerst maar eens zoeken of hij ergens valse lucht trekt.
Edit: ik zie nu dat je dat toch al gedaan hebt. Misschien nog een keer morrelen?
En, geen storing in het geheugen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. (helaas denken heel veel "monteurs" hier anders over) Als het systeem ergens op de rand van net geen storing geven loopt kan het voor de berijder al een draak van een wagen zijn......
De computer kan je nog veel meer informatie geven hoe de vlag er bij hangt; alleen daar is enige kennis en ervaring voor nodig om de getalletjes te interpreteren tot een mogelijk probleem......
G3 start op benzine.... dus benzineprobleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar