close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: montage contactblokje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

hoe krijg ik in vredesnaam zo,n contactblokje erin , zit een lipje aan de nieuwe en t lijkt alsof die er alleen van bovenaf gemonteerd kan worden dus slot er eerst uit . gr m

Geplaatst door

eppie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stuur er af, stuurkappen los, kolomschakelaar compleet verwijderen. Stekkers losmaken.
Voor de kolomschakelaar zit 'n klemkonus. Hiervoor heb je eigenlijk een aparte trekker voor nodig om deze te verwijderen.
Dan kun je het blokje vervangen.


Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ok bedankt , dacht dat eenvoudiger was lijkt zo,n simpel blokje . zit wel met een airbaigstuur moet ik daarbij nog ergens speciaal op letten ?

eppie 0

17 jaar

Yep. Eerst massaklem v/d accu los. Daarna airbag pas verwijderen. Massaklem pas weer aansluiten als airbag weer gemonteerd is op stuur anders blijft lampje op dashbord branden i.v.m. foutmelding. Kun je niet zelf resetten.
Dus niet blokje testen zonder stuur..........
Even oppassen met stekker aan de airbag verwijderen. Breken graag af als je ze verkeerd aanpakt.
Zet het stuur recht voordat je deze losdraaid. Dit om scheefstand later te voorkomen.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

prachtig ! ga aktie ondernemen . bedankt petje !!

eppie 0

17 jaar

die klemkonus , noem je dat ook wel adapterhuls ? en zit daar soms een veertje achter ? is dat 1 of andere klempassing ? is er ook een andere manier om die eraf te krijgen of kan dat alleen met zo,n trekker ? gr m

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]die klemkonus , noem je dat ook wel adapterhuls ? en zit daar soms een veertje achter ? is dat 1 of andere klempassing ? is er ook een andere manier om die eraf te krijgen of kan dat alleen met zo,n trekker ? gr m[/quote]
die zgn bus daar heb je een trekker bij nodig deze bus kan erg vastzitten. alternatief warmstoken en een mep geven.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Adapterhuls, klemkonus, noem het zoals je wilt. Die zit er dus conisch op, zelfklemmend en daar heb je dus die trekker voor nodig.
Warm stoken kan misschien, maar ben ik geen voorstander van met al dat kunststof in de buurt.
Heel, heel soms wil het wel eens lukken met 'n gewone 2-potige flenstrekker.
Als je dit obstakel voorbij bent, is het leed nagenoeg geleden.

Succes.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

probeer eens met een bitje in een flex
kan je met mazzel het schroefje los en weer vast krijgen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

bedankt heren , ga hier even alle hamers verzamelen incl springstoffen . gr martin

eppie 0

17 jaar

contactblokje aflevering 4 met volle moed aan de slag vanochtend . eerst 2 armige lagertrekker gehaald 80 euries maar ja dan heb je wel wat . eerst de conische huls wat geklopt smeersel er tussen toen dat ding erop geen effect . helaas toen een brandertje gehaald en aan t stoken geweest blauw rood maar blijft zitten dat kreng . daarna onderste bout van de stuurstang eruit hele troep eruit . en wat blijkt nu als je t contacthuis in de bankschroef zet kun je de stang heen en weer bewegen net genoeg om dat schroefje eruit te draaien , dus uiteindelijk nog gelukt , hoewel moet nu nog in mekaar . niet te vroeg juichen gr martin friesland

eppie 0

17 jaar

heb nu alles erin maar slaat niet aan , het starten is nietmeer onderbroken . moeten er nog meer lampjes gaan branden dan alleen watertemp en olie ? iwanneer je m op contact zet ?

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]heb nu alles erin maar slaat niet aan , het starten is nietmeer onderbroken . moeten er nog meer lampjes gaan branden dan alleen watertemp en olie ? iwanneer je m op contact zet ?[/quote]
toevallig of misschien sluiting gemaakt ? waardoor er een zekering gesprongen is ?. indien de auto op het contact staat heb je dan spanning op de brandstofafsluiter op de pomp ?

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

nee als je tenminste dat tonvormige dingetje bovenop het huis bedoeld waar onder de verstuiverleidingen uitkomen

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]nee als je tenminste dat tonvormige dingetje bovenop het huis bedoeld waar onder de verstuiverleidingen uitkomen[/quote]
denk dat we over het zelfde praten.... 6 kant met één draadje zit met een moertje vast ? indien de auto op het contact staat moet daar spanning op staan.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

eppie

pak eens een stukje draad... deze verbinden rechtstreeks van de plus accu naar de afsluiter, probeer dat eens, loopt de motor dan wel ?

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

geen spanning maar zekering fuelpomp is nog heel kan me toch niet vergist hebben met dat relais 109? dat past alleen in de linker bovenhoek

eppie 0

17 jaar

als een tierelier , maar wat nu ? kan moeilijk dat draadje laten zitten

eppie 0

17 jaar

t lampjevan t gloeien knippert nu ook trouwens

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]als een tierelier , maar wat nu ? kan moeilijk dat draadje laten zitten[/quote]
dat met dat relais dat zit wel goed. of een zekering stuk ? of er is ergens een draad onderbroken ?

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

loop al die zekeringen wel na , misschien zit er ergens een dooie rat tussen , . alweer bedankt paul (daar zul je nu onderhand ook wel een kast van vol hebben liggen )

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]loop al die zekeringen wel na , misschien zit er ergens een dooie rat tussen , . alweer bedankt paul (daar zul je nu onderhand ook wel een kast van vol hebben liggen )[/quote]
hahaha! loop alles maar eens even na... metname vanaf het contactslot, het moet iets simpels zijn.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

is er niet met montage van een stekkerblok een draad terug gedrukt of plat geperst??
is het wel het juiste blokje van het juiste type
stomme vraag mar ja
wie weet
ben ook maar een simpele .....

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ach de lamme helpt de blinde nietwaar? . lijkt me toch sterk was echt een ploep en glijverbinding zonder geweld . op t afsluitertje zit een zwart witte waar loopt deze uiteindelijk heen ? als ik ut afsluiterje rechtstreeks verbind op de accu gaat ook ineens t voorgloei lampje knipperen , zou die misschien daarlangs zn massa zoeken ? de wondere wereld die automobiel heet . gr ep

eppie 0

17 jaar

had vanmiddag een scoja flavofriet
andere verstuivers drin en gloeilamp knipere
uitlezen foutcode(oude was een klep oid) en alles gewist
probleem over
dus ? probeer s

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ja maar nu even niet , zie allemaaldraadjes overal ze vliegen over mn netvlies heen en weer . morgen weer een dag . weltrusten en bedankt voor t medeleven gr ep

eppie 0

17 jaar

[quote=eppie]ach de lamme helpt de blinde nietwaar? . lijkt me toch sterk was echt een ploep en glijverbinding zonder geweld . op t afsluitertje zit een zwart witte waar loopt deze uiteindelijk heen ? als ik ut afsluiterje rechtstreeks verbind op de accu gaat ook ineens t voorgloei lampje knipperen , zou die misschien daarlangs zn massa zoeken ? de wondere wereld die automobiel heet . gr ep[/quote]
eppie

controleer tot waar je spanning hebt, het probleem zou heel goed in de grote ronde stekker kunnen zitten voor op de motor.
eerst maar eens een nachtje snurken........... [url=http://imageshack.us][img]http://img409.imageshack.us/img409/8857/...[/img][/url]

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ja das ook een apart ding heb al geprobeert m open te maken maar kreeg t niet voor elkaar . moet ik die draaien ofzo als een bajonet . zag ook wat massa draadjes daar zitten erg roestig . ga maar eens met t kopervet in actie . gr maar weer

eppie 0

17 jaar

die stekker die tegen t motorblok aanhangt ter grootte van een klein potje jam . hoe krijg je die van elkaar ? dmv draaien ? zit muurvast nl gr ep

eppie 0

17 jaar

bordje brinta en draaien
anders VOORZICHTIG met tang heen en weer wrikken

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

heb de pijp aan maarten gegeven , langs garage geweest volgens hem geeft die de pompblokkering niet vrij , dmv de startblokkering zou iets te maken hebben met het zwarte ringetje om t slot heen die ontvangt wer een signaal van de sleutel enz enz . eerst maar eens een biertje gr ep

eppie 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.