👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
heb iemand een antwoord op deze vraag
mijn volkswagen 3 lopen de temperaturen op tot het lichtje gaat branden de fan slaat wel aan bij 90 graden maar temperatuur blijf oplopen tot het lichtje gaat branden en dan doe ik de moter maar uit maar onder de onsteking zit een zwart ding waar al die slangen uit of ingaan daar hoor ik elke keer een tik is dat de waterpomp of zit daar de thermostaat en de slangen van de verwarming die naar binnen gaan worden wel warm maar in de auto alleen maar koude lucht ik weet niet of dit er iets mee te maken heb
vr gr jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst de thermostaat eens..Kan zijn dat hij niet meer opent..
Word de radiateur warm of blijft deze koud ?
Loopt de temp ook op tijdens het rijden ?
Als de motor zo warm is, drukt hij dan de kvs uit het reservoir ?
Gr Stefan
hallo stefan84
de radiateur word ook warm de slangen ook en loop op terwijl je rijd er kom wel wat kvs uit het reseroir als hij 110 tot 120 graden is maar niet dat het zo is dat het er uit spuit maar rustig druppelt waar zit de thermostaat dan in dat zwarte ding onder de ontstekking vr gr jan
14 jaar
Jan
Als de thermostaat echt dicht zou blijven, blijft meestal ook de radiateur koud, dit is nu niet het geval, alles schijnt naar behoren te werken als ik het zo lees.
Het probleem zou in de waterpomp kunnen zitten ( schoepen los ? ) dan heb je dus een slechte doorstroming, je ziet het pas als je de pomp demonteerd en in je handen hebt.
De thermostaat vind je als je de onderste slang van de radiateur even volgt, dan kom je ook bij de waterpomp uit.
Vaker gaat ook wel eens de koelwater sensor kapot waardoor je rare dingen ziet op het dashbord, maar dat lijkt me hier ook niet het geval, omdat hij kvs eruit drukt omdat hij zo warm word.
Gr Stefan
14 jaar
oke stefan gaat het morgen even bekijken en dan hoor je het weel
14 jaar
Ik ben benieuwt..
14 jaar
goedeavond stefan heb gekeken en toch eerst maar een nieuwe thermostaat in gedaan toen de kvs bijgevult en gestart wagen blijf 15 tot 20 minuten op 90 graden staan en toen liep de temperatuur ineens op naar 110 graden en toen ging het lampje weer branden en dan toch maar weer kijken en zag waar al de slangen op uitkomen waar de thermostaat inzit daaronder kvs uit komen nu weet ik niet of het tussen dat ding uit kom of tussen de koppakking is maar als het de koppakking is ken er dan kvs naar buiten gedrukt worden door de druk zoniet dan is dat zwarte ding naar de kl*te jan
14 jaar
Thermostaat kan niet kapot zijn, je kachel doet het immers niet. Kachel zit direct op de motor buiten de thermostaat om.
Je hebt een doorstromingsprobleem, want de kachelradiator krijgt geen heet koelwater. Dus lucht, waterpomp, verstopping etc. Ik gok op een waterpomp waar de schoepen van losgelaten zijn....
Succes!
Jan
Zou eerst het de lekkage oplossen, meestal het plastic huis dat scheurt of de pakking ervan die lekt, vandaar ook de koelvloeistof die je verliest.
Is er wel doorstroming op het moment dat hij warm gaat lopen ? Dus zie je koelvloeistof terug het reservoir inlopen ? Anders even het toerental verhogen en kijken..Mocht dat verder niet helpen, zou ik eerst naar de waterpomp kijken.
Gr Stefan
14 jaar
Wordt de kachel warm na 5-10 minuten na een KOUDE start? Zo ja,waterpomp in eerste instantie goed.
Wordt eerst 1 radiateurslang heet tijdens stationair en even later de andere en de meter staat dan nog op 90 graden als ze beiden heet zijn? Dan thermostaat ok.
goedemiddag ik heb de lekkage opgelost maar hij doet nog steeds hetzelfde stuk gereden met de auto bleef netjes op de 90 graden staan maar toen ik hem neer zetten liep de temperateur gelijk op en ging het lichtje branden maar is het niet zo dat als hij warm is dat de fan moet blijven draaien hij draaid wel maar slaat dan uit en slaat niet meer aan als het de waterpomp is heb iemand misschien een tekening van waar hij zit vr gr jan
14 jaar
Jan,
Op het moment dat de fan niet meer aanspringt en toch de motor te warm word, is de radiateur dan net zo heet als de rest van de slangen ? En wat gebeurt er onder het rijden ? Blijft de temp dan mooi bij 90 graden staan zonder te warm te worden ?
Geef even de motorcode bij sommige type's loopt de waterpomp over de distributie, bij de andere over de V-snaar / multieriem ( als je de motorkap opent maakt, links onderin )
Gr Stefan
14 jaar
de motercode waar kan ik dat vinden
ja de radiateur is net zo warm als de slangen en onder het rijden blijf hij gewoon op 90 graden staan half uur gereden zonder dat hij omhoog gaat alleen als ik hem neer zet gaat de temperateur omhoog tot het lichtje gaat branden maar dan gaat de fan ook niet meer aan
14 jaar
Dan is er dus een koelingsprobleem tijdens het stilstaan of file rijden,
Je moet het waarschijnlijk zoeken in de fan bij de radiator..Je zegt dat hij af en toe wel werkt..
Controleer als eerste de thermoschakelaar in de radiateur, trek de stekker eraf en meet eens met een multiemeter de weerstand, bij koude motor zal je niks meten, maar probeer het eens bij 95 a 100 graden, nu zou deze oneindig moeten zijn, als dat niet het geval is, vervang de thermoschakelaar maar, doet hij dat wel, controleer dan eerst de bedrading van schakelaar naar fan.
14 jaar
goedemiddag stefan
heb even geinformeerd wat het zal gaan kosten en ze zeggen dat de waterpomp over distributie loop en dat ik dan beter ook de riem kan vervangen is dat waar of kan alleen de waterpomp vervangen worden en heb je misschien een tip wat ik als eerste moet doen of een tekening ofzo
gr jan
14 jaar
goedeavond stefan
ik heb geen multimeter maar heb een nieuwe erin gezet ja en de bedranding zie ik ook niks aan maar met die nieuwe doet hij het zelfde hij slaat nu wel meer aan maar tijdens het rijden blijf hij gewoon mooi op 90 graden staan maar hem neer zet binnen no time zie je de temperateur oplopen en dan gaat het temperatuurlichtje branden en dan slaat de an weer niet aan
gr jan
14 jaar
Hallo Jan
Het zou heel handig zijn als je een multiemeter had en ermee overweg kon.
Dan zou je n.l. het e.e.a. kunnen controleren,
Waar had je graag een tekening van gehad ?
Het komt wel eens voor dat de schoepen van de waterpomp loslaten ( van het asje ) en daardoor minder snel draait of niet meer koelt, alleen vreemd dat hij onder het rijden gewoon werkt naar behoren.
Als je de waterpomp laat vervangen, is het heel verstandig om ook de distributie mee te nemen, anders om precies hetzelfde verhaal.
Als de radiateur echt overal even warm word net zoals de slangen lijkt het wel of het in de bedrading van de fan zit, omdat hij soms wel en soms niet werkt, maar blijft de radiateur gedeeltelijk koud of lauw, kan het zijn dat hij de fan niet aanstuurd omdat hij denkt dat hij nog niet warm genoeg is.
Gr Stefan
14 jaar
goedeavond stefan
nou wil zelf kijken of ik die pomp erop kan zetten daarom vroeg ik een tekening waar de waterpomp zit ik denk dan toch watepomp net wat je aan geef als ik hem neer zet na het rijden en zie de temperatuur oplopen en geef gas dan zak hij weer het kan toch niet zo zijn dat ineens de bedrading naar de fan niet meer goed is heb zoeen beetje alles al nagekeken de waterpomp is het laaste wat mogelijk is wat de kachel word ook niet warm
gr jan
14 jaar
heey kijk eens naar mijn probleem. ik had precies hetzelfde. de kleine retourleiding zat verstopt en thermoschakelaar vervangen probleem opgelost!
14 jaar
goedemorgen heren ik had even een vraagje over mijn prbleem als de waterpomp kapot is heb ik gehoord dat meestal het asje kapot gaat hoe is het dan mogelijk dat als ik stil staat met de auto en de temperatuur loop op en ik geef een beetje gas dat de temperatuur terug loop naar 90 graden dat is dan toch niet mogelijk als de waterpomp kapot is
vr gr Jan
14 jaar
Als de schoep over het asje draait, kan het zijn dat hij niet of onvoldoende draait waardoor het kan ontstaan.
Gr Stefan
14 jaar
Zoals ik al eerder vroeg:Wordt de kachel warm na 5-10 minuten?
En ten tweede:uiteindelijk wordt elk gedeelte in het koelsysteem even warm of heet dmv geleidingswarmte,het gaat er alleen om hoe het verloop is vanaf koude start,dan kun je precies zien wat er mis is.
goedeavond sorry dat ik zo laat reageer maar ben weer bezig geweest de kachel word helemaal niet warm en nu word de onderste slang van de radiateur ook niet meer warm terwijl de anderen slangen wel warm worden ook de slangen die naar binnen gaan zijn warm maar er komt alleen koude lucht uit de kachel
vr gr jan
14 jaar
Jan
Dus als je de wagen een half uur stationair laat lopen, blijft die onderste slang koud en loopt de motor warm ?
Dan zou ik het toch zoeken in de waterpomp..
Of liep hij niet warm maar heeft de motor niet lang genoeg stationair gelopen ? ( thermostaat nog niet open )
Gr Stefan
14 jaar
Misschien het "hoedje" uit de thermostaatdeksel gescheurd?
[quote=moderator]Misschien het "hoedje" uit de thermostaatdeksel gescheurd?[/quote]
Dan zou hij normaal, of niet moeten warm lopen, of de onderste slang op zijn minst warm moeten worden.
14 jaar
goedemiddag/avond heren
ik heb de auto naar de garage gebracht die hadden niet gelijk tijd dus op de oplossing moet nog even gewacht worden ze hebben gezegd bij de garage misschien de koppakking was omdat hij wat meer rookte maar als het de koppaking is dan moet dan moet ik toch olie of kvs kwijtraken maar de olie blijf op peil en er zit geen water bij en andersom ook niet kvs blijf ook op peil
vr gr Jan
14 jaar
Hou ons even op de hoogte Jan..
Een koppakking kan om meerdere reden kapot gaan en heeft ook niet altijd dezelfde symptomen die je aangaf.
Gr Stefan
14 jaar
goedeavond heren
een laat berichtje ivb met mijn werk
heb vandaag de auto opgehaald en gelukkig alleen de waterpomp kapot zit nu een
nieuwe op en alles is goed ook de kachel doet het bedankt voor al jullie antwoorden op mijn probleem
vr gr Jan
14 jaar
Mooi om te horen Jan.
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar