close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: kachel niet warm

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo,
ik heb een probleem met mijn golf.
de auto word ten eerste te warm de fan slaat bij 100 a 110 pas aan en meestal helemaal niet.
de fan slaat van zelf niet aan. soms wel soms niet. er zijn 2 sensoren die de boosdoener kunnen zijn klopt dit?.(in de radiator en in verdelinghuis).
dus die wil ik morgen gaan vervangen. maar de auto word nu ongeveer 60 graden en de olie 80 tijdens het rijden met fan doorverbonden.
maar er komt ijskoude lucht uit de kachel, terwijl de slangen die er naar toe gaan gewoon warm zijn.
wat is hier het probleem van? heeft dit ook te maken met de auto die te warm word?
de vervangen onderdelen tot nu toe:
koppakking
waterpomp(imitatie)
thermostaat(is verwijderd)

er staat ook geen te hoge druk op de slangen is gewoon goed.
slangen worden overal even warm en de radiator word ook warm.

weet iemand waar ik moet beginnen en tips?

Geplaatst door

geo3 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gert jo..

Je zou het ook bij 1 topic kunnen houden, dat is wat overzichtelijker.

Het blijft een vreemd verhaal, zit de radiateur niet gedeeltelijk dicht ? Kan me even niks anders bedenken..

De sensor in de radiateur moet je in elk geval niet hebben, deze laat de fan draaien, de andere sensor is voor de aantsturing op het dashbord + ecu ( 4 polig )

Waarschijnlijk moet je het niet in de sensors zoeken maar ergens anders, als bij 95 a 100 graden de fan wel draait, zal de meter op het dashbord juist aangeven.

stefan84 0

14 jaar

hey stefan ja srry maar misschien met deze titel meer oplossingen.
de fan slaat eigenlijk nooit aan! dus motor gaat koken en de fan blijft uit.
ik hoorde dat je die 4 polig sensor nog weleens niet wil mee werken.
deze bepaald tog ook wanneer sensor aanslaat?
radiator als je rijdt word hij wel wat warm aan de zijkant bij de waterpomp aansluiting.
dat was vanavond tijdens het rijden.

geo3 0

14 jaar

hey ik keek net even bij de auto en de retourslang naar het reservoirpotje(dun slangetje) daar komt niks uitlopen als ik hem start.
dus ik gekeken of hij verstopt was, neej hij was goed. maar nu als ik bij die verdelingskap van de koelslangen kijk is hij geblokkeerd.
dus de aansluiting van de retourslang is niet open. erachter zit er iets. hoort dit zo??

geo3 0

14 jaar

Gert

Waar op de tekening zit hij verstopt ?

Heb je buiten de 2 dikke slangen die op de radiateur zitten ook nog zo'n kleine slang lopen die naar het expansievat terug loopt ? Soms klopt de tekening niet 100%..

Mocht je zo'n klein slangetje op de radiateur hebben zitten, haal deze er dan eens vanaf en kijk erin of het pijpje van binnen niet dicht zit, dat zag je nog wel eens vaker bij de Golf 2

[url=http://img163.imageshack.us/i/58680069.p...][img]http://img163.imageshack.us/img163/3428/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.