goeie dag ik heb een golf 3 waar vroeger een kale diesel in zat nu heb ik er een td ingesleuteld
maar nu heb ik 1 probleem
olie lampje kniper en begint te zoemen wat nu??
heb sensor's vervangen
en olie heb 10 w 40 gebruikt en het olie filter vervangen
we hebben de dynamo spaning gemeten was ook goed
olie druk is ook goed
dus wat kan dit zijn
wie kan me helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is hebt gebeurt na het inbouwen ?
Als de bovengenoemde dingen goed zijn, kan het haast niet anders een kabelbreuk zijn, kabeltje van sensor ergens tegen massa ?
ik zal dat nog eens bekijken
ik heb tijdje terug een 16 kr in een corrado geplaats toen had ik bijna het zelfde toen heb ik er een sensor ingezet met de waare van g60 klok
mischien heeft een kale diesel bepaalde waarde ook in de klok
ze zijden tegen mij klokken zijn het zelfde maar zal eens zien
15 jaar
Oliedruk is voor beide motoren : 2 bar bij 2000 Toeren..
Maar waarom een sensor voor een G60 in een KR zetten ? Daarvan is de oliedruk hetzelfde als hierboven staat..
15 jaar
Er word wat afgefröbeld, Stefan.........
"Psycho-tuning" en het W.I.S. (Wandelgangen Informatie Systeem) doen vaker meer kwaad dan goed.....
15 jaar
dus waarschijnlijk is nu weer de oliedruksensor kapot.
of verkeerd aangesloten.
15 jaar
de waarde van een kr moter is de olie druk sensor anders van waarde dan van een g60 moter
heb nieuwe sensors geplaatst orginele die er in horen!
maar nu geeft hij bij warme moter . en als je in toeren gaat lampje kniperen en zoemen
15 jaar
Zou ik maar eens met een analoge drukmeter oliedruk gaan meten.
Ofwel de druk is niet goed, dan wel druk is goed en er zit een probleem in de bedrading.
Hoe weet je dat die sensoren anders zijn ? Google toevallig ?
KR en G60,
Beide motoren dezelfde schakelaars :
0.15 - 0.45 Bar
0.9 Bar
1.4 Bar
1.8 Bar
Maar daar ga ik verder niet mee in discussie..Al plaats je er ene in met een lagere waarde, dan kan het lampje wel uitblijven, maar het oorspronkelijke probleem heb je dan alsnog niet opgelost.
Meet eerst maar eens de oliedruk op het moment dat het lampje aangaat, en plaats die waarde even hier.
15 jaar
in iedergeval het probleem van olie lampje knipperen was toen verdwenen toen ik andere waar van sensor geplaatst had
maar in iedergeval heb het toen zo opgelost heb toen op vw data de info van gekregen
15 jaar
Meten is weten, gissen is missen.
Wil je het PROBLEEM oplossen of wil je alleen het SYMPTOOM verhelpen?
Indien je het symptoom wilt verhelpen, kun je het lampje er ook gewoon uithalen. Gokken met de oliedruk doe je nu ook al.
Wil je echter het PROBLEEM oplossen, zou ik de raad van Stefan maar ter harte nemen........
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar