close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Vento: moter van vw vento houdt vermogen in.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

Hallo heren techneuten.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Henk en woon in de omgeving van Groningen.
Ben in het bezit van een vw vento 1900 tdi van het bouwjaar 1997.
280000 km gelopen.
Ik heb er zelf ongeveer 75000 km mee gereden.
nu heb ik het volgende probleem.
De moter houd vermogen in als ik extra gas bij geef houd de moter in.
Maar als ik de auto van het contakt heb afgezet en hem met na een paar tellen weer start is het weer goed
Na een poosje gaat het weer net zo de ene keer gaat het langer goed als de andere keer.
Het is bijna de hele zomer goed gegaan en nu begint hij er weer mee.
Heeft iemand een iedee wat ik hier aan kan doen.
Alfast vriendelijk bedankt voor de reackties

Geplaatst door

metselman (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, dat het probleem na een "contact reset" weer tijdelijk weg is, wijst erop dat de motor ten tijde van de storing op een zgn noodprogramma draait. Hoogstwaarschijnlijk is er iets aan de hand met de turbodruk. Storingsgeheugen dus laten uit lezen en al rijdend controleren welke waardes het probleem veroorzaken. Wat je zelf in ieder geval kunt doen, is de zgn vacuumslangetjes controleren op beschadiging/lekkage. Er lopen er meerdere in de motorruimte met name aan de bijrijderszijde en ook gaat er 1 onder de parafan naar het motorregelapparaat, deze rubber slangetjes zijn ongeveer 6 mm dik.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Golf tdi.
Zwarte vierkante kastje,naast het luchtfilterhuis, met drie slangetjes en een stekkertje erop, vervangen.
Als ik me niet vergis is dit het turbodrukventiel of N75.
Kosten bij de dealer +/- 50 euro..

John5654 0

16 jaar

Aller beste is on eerst eens uit te lezen op foutcodes en daarna tijdens het rijden een log te maken, dan zie je vrijwel meteen wat er aan de hand is (turbo druk te hoog of te laag, LMM versleten).

Audidriver73 75
badge

16 jaar

Bedankt voor u reacktie,s.
Het is nu al weer een week goed raar hoor.
Als hij er weer mee begint zal ik hem laten uitlezen.
Verdere reacktie,s zijn nartuurlijk welkom.

Groeten Henk.

metselman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.