Volkswagen Vento: moter van vw vento houdt vermogen in.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

Hallo heren techneuten.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Henk en woon in de omgeving van Groningen.
Ben in het bezit van een vw vento 1900 tdi van het bouwjaar 1997.
280000 km gelopen.
Ik heb er zelf ongeveer 75000 km mee gereden.
nu heb ik het volgende probleem.
De moter houd vermogen in als ik extra gas bij geef houd de moter in.
Maar als ik de auto van het contakt heb afgezet en hem met na een paar tellen weer start is het weer goed
Na een poosje gaat het weer net zo de ene keer gaat het langer goed als de andere keer.
Het is bijna de hele zomer goed gegaan en nu begint hij er weer mee.
Heeft iemand een iedee wat ik hier aan kan doen.
Alfast vriendelijk bedankt voor de reackties

metselman

Geplaatst door metselman (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, dat het probleem na een "contact reset" weer tijdelijk weg is, wijst erop dat de motor ten tijde van de storing op een zgn noodprogramma draait. Hoogstwaarschijnlijk is er iets aan de hand met de turbodruk. Storingsgeheugen dus laten uit lezen en al rijdend controleren welke waardes het probleem veroorzaken. Wat je zelf in ieder geval kunt doen, is de zgn vacuumslangetjes controleren op beschadiging/lekkage. Er lopen er meerdere in de motorruimte met name aan de bijrijderszijde en ook gaat er 1 onder de parafan naar het motorregelapparaat, deze rubber slangetjes zijn ongeveer 6 mm dik.

Groet Jan227

John5654 (0), 15 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Golf tdi.
Zwarte vierkante kastje,naast het luchtfilterhuis, met drie slangetjes en een stekkertje erop, vervangen.
Als ik me niet vergis is dit het turbodrukventiel of N75.
Kosten bij de dealer +/- 50 euro..

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Aller beste is on eerst eens uit te lezen op foutcodes en daarna tijdens het rijden een log te maken, dan zie je vrijwel meteen wat er aan de hand is (turbo druk te hoog of te laag, LMM versleten).

metselman (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor u reacktie,s.
Het is nu al weer een week goed raar hoor.
Als hij er weer mee begint zal ik hem laten uitlezen.
Verdere reacktie,s zijn nartuurlijk welkom.

Groeten Henk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.