We hebben een probleem met onze golf 2 met 1.8 monopoint injectie motorcode RP.
We hebben problemen met de injectie.
Het begon nadat we een ander probleem probeerde op te lossen. Waar mee we de motor diverse keren moesten starten. Dus starten, uit, starten, uit, enz.....
Toen we hiermee klaar waren en naar huis wilde gaan wou de golf niet meer aanslaan en stonk het ontzettend naar benzine. Bougies er uit en er bleken een aantal cilinders vol met benzine te staan. Injectie los gegooid en starten zonder bougies.
Telkens als wij de golf willen starten verzuipt hij. Zodra we het contact aan zetten spuit de injector een grote hoeveelheid benzine in het gasklephuis. Als we de motor starten blijft hij veel spuiten.
Als we de motor starten met los gekoppelde injectie slaat hij aan en loopt een paar seconde, zodra we de injectie weer aan sluiten verzuipt hij gelijk.
Toen we bezig waren regende het af en toe terwijl de motorkap open stond, de stekker van de computer was nat, dit hebben we droog gemaakt en de computer van binnen bekeken, deze was kurk droog.
Wat is er nu stuk? De injector of de computer?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk eerder bedrading. Injector wordt normaal massa gestuurd door de computer.
Als je stuur-draad ergens sluiting maakt met massa blijft de injector open staan en verzuipt de boel.
Hoewel een defecte ecu niet helemaal uitgesloten kan worden.
Wat me ook opviel was dat de bruine stekker bij de injector vrij nattig was van de olie.
13 jaar
de water temperatuur sensor kan ook 1 oorzaak zijn ,controleer de sensor .
13 jaar
Het was de computer deze hebben we vervangen en hij liep gelijk weer als een zonnetje.
Case closed!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar