Volkswagen Golf: motor draait te hoog bij het zetten van een andere gaskleph

Bouwjaar: 1993

goedendag,mijn golf3 is uitgelezen en geeft een defecte gasklepsensor aan.ik heb inmiddels van sloop een ander gasklephuis gehaald en op de auto gezet,maar stationair en tijdens het rijden draait ie constant hoog en je hoort de kleppen tikken.waarvan het bij de vorige gewoon stationair normaal draaide en geen getikt bij de kleppen hoorde.waar kan het aan liggen,is misschien die gasklephuis van de sloop ook defect.Harvey

harvey

Geplaatst door harvey (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

MrBombastic (0), 18 jaar geleden

Wat ik hier op deze site, vaak gelezen heb is, dat je hem een keer moet laten uitlezen en inleren, het waarom wordt meestal achterwege gelaten. Misschien dat er nog technische mensen zijn die dit nader kunnen uitleggen.

hellbat (0) PRO, 18 jaar geleden

dit is een simpele vraag, de electronische componenten die in een gasklep, of luchtvolumemeter zitten, kunnen verschillende waarden aangeven, bij dezelfde stand of temperatuur.

Het is dus zaak de ECU te leren bij welke waarde de gasklep dicht is, en bij welke open, dit moet ingeleerd worden.

Bijvoorbeeld, bij je oude gaf hij 2 volt dicht, en 10 volt open, en bij de nieuwe staat hij op 3 volt dicht en 11 volt open.
dus denkt de ecu nu dat de gasklep een stukje open staat, hij moet leren dat bij 3 volt de klep nu dicht is.

groeten Marcel

Excuses aan volkswagen fanaten als deze waarden helemaal niet kloppen, maar ik geef het aan als voorbeeld.

MrBombastic (0), 18 jaar geleden

Kijk dit is vind ik een mooi antwoord, altijd beter dan als er mee "laat hem maar uitlezen"wordt gezegd . Maar VW fanaten is dit zo?

Alvast bedankt.

snowman11000 (0), 18 jaar geleden

Helaas ben ik geen (VW) fanaat,,maar heb wel vaker gaskleppenhuizen ook van (VW) schoongemaakt en nog nooit hoeven inleren.Als er een andere op komt dan is de kans aanwezig dat deze ingeleerd moet worden, omdat de sensor soms afwijkend kan zijn en op de ECU van de auto moet worden aangepast.

Het kleppenhuis is enkel een drosselklep waaraan de sensor zit verbonden met de centrale doorgaande as,en heeft niets met temperatuur te maken,dat doet een andere sensor die in het inlaatkanaal zit naar het luchtfilter toe (zit dus voor deze klep) en die constant de luchtstroom meet voor de koude start samen met de (KW) sensor.

Gr.

harvey (0), 18 jaar geleden

wat kan ik het beste dan doen heren en wat word bedoeld met inleren

stefan84 (0), 18 jaar geleden

harvey

lees even terug,er heeft al iemand duidelijk uitgelegd hoe het ongeveer in zijn werk gaat!

Stefan

hellbat (0) PRO, 18 jaar geleden

harvey, je zult naar een garage moeten gaan, die de computer voor je opnieuw inregelt, dat is de hele strekking van het verhaal.

Dit verhaal gaat zelfs nog verder, ikzelf werk in de bedrijfswagenbranche, en daar is het op dit moment gewoon, dat op het moment van uitwisselen van een bepaalde klep, je het serienummer opnieuw moet invoeren in de ECU, anders reageert hij niet eens meer, de ECU registreert dan een klep die hij tevoren niet kende, en zegt gewoon, zoek het maar uit, en geeft een mooie melding op de display.

groeten Marcel.

harvey (0), 18 jaar geleden

bedankt heren voor jullie suggesties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.