Hoi
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem ik had namelijk een Golf GT TDI met een Seat toledo uit '99, 110pk blok gekocht met voorschade aan de bestuurderskant. Ik heb de kap bumper en intercooler moeten vervangen plus de bumper gelast.
Maar de TDI-tje kwam niet vooruit mijn golf 3 diesel hield de TDI makkelijk bij. Een LMM van een maat van mij erop gezet die zo goed als nieuw was en nog steeds geen resultaat.
Weer terug naar de garage en op de computer gekeken maar het gaf geen foutmeldingen weer.
Relais nummer 109 (aansturen voor de turbo?!?) vervangen zonder resultaat.
Na enkele onderzoekjes in de garage bleek dat de magneet ventiel had begeven een nieuwe voor gekocht. En nog steeds geen resultaat.
Alle leidingen nagekeken en toen bleek de wastegate klep voor de turbo niet goed te werken het kon namelijk geen lucht vasthouden hiervoor heb ik een 2e handse turbo gekocht met een correct werkende wastegate (alleen de wastegate overgeplaatst)
Je kon bij de oude wastegate makkelijk lucht erin blazen terwijl dat niet de bedoeling is.
Hierna werd de lucht wel vast gehouden. Na een testrit bleek het nog steeds niet de oude golfje te zijn. Hij is wel wat sneller maar een TDI 90 pk haalt mij makkelijk in.
Terwijl hij voor het ongeluk golf V5 makkelijk bijhield op de snelweg tot 210km/u en de eerste en tweede versnelling spinnend wegreed.
Uiteindelijk een andere ( ECU)computer gehaald voor de tdi en erop gezet + ingelezen. En weer geen resultaat.
Het probleem is dus nog steeds dat turbo geen druk op kan bouwen terwijl alle mechanische en elektronische onderdelen getest en/of vervangen zijn die relevant zijn aan mijn probleem.
Bij de 3000 toeren trekt het wat op (stelt niet veel voor) terwijl een tdi blok bij 2000 toeren al op moet trekken ook hoor je de karakteristieke turbo fluit niet je hoort meer een SDI gerammel de slang vanaf de turbo kan je nog steeds inknijpen terwijl turbo wel getest is.
Ik hoop dat jullie een oplossing of een suggestie hebben voor mijn probleem. iig bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat je turbo niet goed wekt. zet die andere die je gekocht hebt er eens op
Helaas past die turbo er niet op. De nieuwe turbo ingang en uitgang komen helaas niet met de huidige turbo overeen (komen op een andere plek uit). Plus huidige turbo is uitgebreid getest. dmv Direct aansluiten hierdoor werd de turbo slang wel dik. Maar als de turbo normaal is aangesloten lijkt het te weinig en te laat te blazen pas rond de 3000 toeren. De motor rookt ook niet o.i.d
Ik zat gisteren te denken misschien ligt het aan de uitlaat die eventueel verstopt zit?> of dat de wastegate verkeerd is afgesteld graag hoor ik meer van je
alvast bedankt
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar