Ik heb een Bora 1.9 TDI, deze gaat bij 3200 tpm in z'n 3 en 2600 tpm in z'n 4e versnelling in de noodloop.
LMM en luchtfilter zijn reeds vervangen en ook is er gekeken naar het heveltje op de turbo.(liep ook een beetje stroef).
Probleem is nog steeds niet verholpen, Wat kan dit zijn?
Groeten, Harry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Harry,
Indien dit een 110pk is, zitten de schoepjes vd variabele turbo vast. De turbo openhalen en de schoepjes+ ring proper maken. Er goed op letten dat de ring vlot kan bewegen. Als je hem open hebt wordt duidelijk wat ik hier mee bedoel. Laat je niet wijs maken dat deze turbo moet vervangen worden.
Veel succes.
Jarni, bedankt voor het antwoord maar het is een 90pk ( volgens mij zonder variabele turbo).
Groeten,
Harry
19 jaar
Lmm heeft niets met noodloop te doen. Waarschijnlijk is de magneet klep kapot of een slangetje lek.
Jos.
Hoi Jos,
LMM heb ik vervangen omdat de motor niet boven de 3000 Tpm kwam, dat is nu beter. VAG-COM code was 17964 laaddrukregeling.
Motor is een 1.9TDI 90PK.
Groeten,
Harry
19 jaar
Harry,
De maneetklep voor laaddrukregeling kan inderdaad wel eens stuk gaan. Wel eerst de vacuum+ de leidingjes controleren voor dat je iets vervangt.
Prettig eindejaar,
Jarni
Hoi allen,
Nog wat aanvullende gegevens:
Als de turbo inkomt maakt het een blazend geluid in de auto totdat hij in de noodloop gaat.
Is dit geluid normaal?
Groeten Harry
19 jaar
Is er geen turboslang gescheurd??
Hoi René,
Ik ga er morgen naaar kijken, zet ik em op de brug.
Gr, Harry
19 jaar
Allen,
Bedankt voor alle input, het was de turboslang. Deze was niet goed gemonteerd na vervangen van de distributieriem.
Gr, Harry
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar