als er veel vermogen word gevraagd word motor warm en kachel wordt koud.
waterpomp/thermostaat en temperatuurvoeler zijn vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
motor te heet?
anders kachel radiateur verstopt?
als je het zo leest zou je zegge waterpomp is die net verv
hallo
de kachelradiateur dat kan eigenlijk ook niet want als je gewoon met de auto rijd dan werkt de kachel gewoon goed het begint pas als je echt veel vermogen gaat vragen
ps de koppakking is ook al getest dus die is het ook niet en het is trouwens een AJM motor
Ik denk aan de waterpomp,vooral bij een tdi word bij normaal rijden de motor niet snel te warm.Als je de kachel op de hoogste stand zet en de kachelventilator ook,blijft deze dan warme lucht geven??Kijk ook eens of er toevallig een elektrisch aangestuurde waterpomp op zit,hiervan even de stekker afhalen en nogmaals proberen.
hoi,
dit is geen waterpomp probleem..
idd, de kachelradiateur..( dit melde wietse de vries ook al )
vervangen geeft de oplossing..
paul,
Van een verstopte kachelradiateur word volgens mij de motor niet te heet.Systeem goed ontlucht?
hallo
de waterpomp die is al vervangen en dit geeft geen verschil. de kachelradiateur kan het ook niet zijn want als er gewoon met de auto gereden word werkt de kachel wel
Zijn de thermostaat, waterpomp vervangen NA het probleem of al eerder? Zit te denken aan verstopte radiateur (van de motor dus), want als hij vermogen vraagt, en de radiateur niet genoeg koelt gaat ie koken en dan komt er wellicht een luchtbel in het koelsysteem en stopt de circulatie naar de kachelradiateur.Is wat ver gedacht, maar lijkt mij de enigste mogelijkheid die dan nog over blijft.
1 probleem,meerdere oorzaken??Is de radiateur niet uitwendig sterk vervuild?(bv tussen condensor en radiateur)En sorry ik had je vraag niet goed gelezen,anders had ik wel gezien dat de waterpomp al vern. was.Misschien kun je in het meetwaardenblok van het motorregelapp. kijken of de temperatuur echt te hoog is.
ja zou ik ook doen gewoon in meetwaardeblokken snuffelen. Kom je er wel aan uit. Blijft de ventilator van de motor niet draaien vooral met deze weer dan wordt het nooit warm he.
na het verhaal gelezen te hebben zal er ooit een iets toe gevoegd zijn en waarschijnlijk wel zeker te weten is het de kachelradiateur ( bij een benz wagen)
kijk eens of er koelvloeistofcirculatie is (dop eraf), anders is toch de waterpomp de verdachte.
waterpomp of verstopte radiateur
19 jaar
is de multyriem niet per ongeluk verkeert om de waterpomp geplaatst dan draait de waterpomp namelijk de andere kant op
groeten zegert
hallo
ik heb het probleem gevonden, we hebben heel het koelsysteem gereinigd en nu is het opgelost.
hartelijk bedankt voor de reacties
wat kwam er dan uit het koelsysteem ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar