close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: motor gaat soms in noodloop

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 BKP TDI

Bij normaal rijden gaat moter regelmatig in noodloop en brandt het moterstoringslampje tussen 80/110 km in 4e en 5e versnelling dus bij zware belasting
kontakt uit/ aan storingslampje uit.
Bij extra snel optrekken tot maximaal toerental vlot haalbaar in alle versnellingen

vag/com geeft foutcode
16618-laaddrukregeling regelgrens overschreden
P0234-006-Kortsluiting met plus -geregeld

zelf denken we aan turbo

Geplaatst door

bert klein (290)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zie ook :

foutcode: 16618 P0234
nl Vuldrukregeling limiet gepasseerd
du Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten
en Boost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

stefan84 0

14 jaar

Bij T5, A4 en A6 ook meegemaakt. De variabele schoepen van de turbo waren toen vervuild. Ik heb toen de complete turbo eraf gehaald en helemaal open geschroefd. Wel eerst afgetekend zodat de turbo op dezelfde plaats in elkaar gezet word. Aan de uitlaatkant zitten de variabele schoepen en dan zie je dat deze zeer vervuild zijn en daarom ook zwaar gaan of zelf helemaal vastzitten. Deze helemaal zuivermaken en alles weer hermonteren.

Veel sucses Passatje

Passatje 0
badge

14 jaar

Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer

PierkeVW 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.