auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo 2003: Motor gaat trillen en verliest vermogen als die warm is

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: AXU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

Ik heb een VW polo 1.4 fsi uit 2003 en hij vertoond wat mankementen de laatste tijd. Als de motor koud is rijdt die goed en heeft die vol vermogen. Alleen als de motor op temperatuur komt gaat die niet meer goed lopen. Hij stottert/rammelt dan en heeft weinig vermogen. Stationair loopt die dan af en toe ook niet goed. Als de symptomen net opkomen en hij loopt stationair voel je soms dat die een cilinder overslaat. Hij trilt het meest rond de 2000-3000 toeren. Dit doet die dus allemaal niet als die koud is. Bijvoorbeeld de eerste 15 minuten als ik in de ochtend weg rijdt. Dan heeft die vol vermogen en is er niks aan de hand.

Ik heb hem uitgelezen en toen zag ik de fout "Misfire Cyl 3" en "Multiple/random misfire". Toen dacht ik dat het de bobine was en heb ik die gewisseld voor een nieuwe met de bougie. Na de oude codes verwijderd te hebben kwamen weer dezelfde codes naar boven. Dus dat heeft niks opgelost. Wel kon ik zien bij de live data dat er meerdere misfire gedetecteerd waren in cil 1 en 4 maar dit gaf geen foutcode (weet zelf niet goed wat ik hiermee moet)

Er staat overal dat ik de ontsteking moet controleren maar dan vind ik het raar dat die wel perfect rijdt als die koud is. Heeft iemand een tip waar ik nu naar moet kijken

Geplaatst door

DouweH (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt verdacht veel op egr klep probleem

Ik ga zo de egr klep demonteren, schoonmaken en monteren. Is er een manier om te kijken of die het überhaupt doet?

DouweH 0

1 jaar

je zou deze los kunnen halen ik bedoel de stekkers eraf en dan gaan rijden misschien krijg je wel een storingsmelding(niet zeker van dat bouwjaar) maar die kun je weer resetten als je dat stekker weer terugplaatst

de EGR klep doet niks, denk dat die vroeger al afgesloten is. Kwam ook niet door de keuring half jaar geleden door teveel NOx (denk dat dit dan de reden was)

weet alleen het probleem nu nog steeds niet

DouweH 0

1 jaar

en toch ben jij door de keuring gekomen wat is er dan veranderd?

niks, ze hebben de andere kant op gekeken met deze melding.

DouweH 0

1 jaar

als de motor warm is even met remmenreiniger langs het inlaat gedeelte spuiten kijken of de motor ergens een reactie geeft

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.