close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen PASSAT: Motor ''hikt'' stationair

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Ik heb sinds circa 3 maanden een VW Passat 1.6 TDI aangeschaft, al vanaf het begin heb ik te maken met het volgende probleem;

Als de auto stationair loopt dan schudt het blok zo nu en dan (alsof hij de hik heeft), dit is ook te voelen in het interieur.
Ik heb het gevoel dat het meer aanwezig is wanneer de motor in de vrij staat dan wanneer de koppeling ingeduwd is.
Onder het rijden heeft de auto verder niets afwijkends.

Ook valt het me op dat het gemiddelde praktijkverbruik van 6.8L/100km erg hoog is voor deze motorisering.

Bij uitlezen kwam de volgende melding naar voren; ‘’P00C600 - Hoge brandstofdruk – Minimumdruk niet bereikt’’
Dit is toen gereset en later niet weer naar boven gekomen.

De auto is hiervoor onder garantie bij een lokale garage geweest, deze heeft de verstuivers doorgemeten en het brandstoffilter vervangen.
Probleem is nog steeds aanwezig en we komen niet verder.

Iemand enig idee? Er is al eens geroepen dat het wellicht een product eigenschap is, hier wil ik niet aan..

Geplaatst door

van Dellen (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zeker geen producteigenschap de storing die aanwezig was duidt op onjuistwerkend drukregelventiel zit in de commonrailbuis gemonteerd vliegwielzijde,
soms gevoel als deze stationair even op drie cijlinders loopt ,meestal ongerechtigheden van de hogedrukpomp door onjuist ontluchten van het van het brandstofsijsteem ,sijsteem dient ontlucht te worden onder druk om de hoge drukpomp te ontlasten, met de testkast om beschadiging van de pomp te voorkomen .
Vr gr Bert

Beste Bert,

Bedankt voor je reactie, dit moet dan inderdaad bekeken worden. Vreemd dat de garage deze link met de foutmelding niet gelegd heeft.

Jij of iemand anders ideeën voor een goede VAG specialist in het noorden van het land die het vel niet over m'n oren trekt?

van Dellen 0

8 jaar

Als je het chassisnummer vermeldt kan ik zien welke je nodig hebt werkzaamheden ongeveer een uur werk.

Vr gr Bert

*WVWZZZ3CZCE030014*

Volgens jou dus het vervangen van dit ventiel en hierna opnieuw aan de kast ontluchten?
Heb je zoiets al eens eerder zelf ervaren en op deze manier verholpen? Heb jij een garage en zit je in de buurt?

van Dellen 0

8 jaar

Nog tijd gehad om hier even naar te kijken Bert?

Alvast bedankt.

van Dellen 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.