Volkswagen LUPO: motor houd in

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUC, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 37

Hallo

hier een lastig probleem wat blijkbaar al langer speelt met een simpele lupo.
als je met de auto rijdt met bijvoorbeeld een 3500 tpm , gebeurt het constant dat de auto een vier seconden trekt en dan weer een vier seconden iets smoort en dat gaat constantb door.
als je met de auto onbelast gas geeft en houd het gaspedaal constant ingedrukt gaat het toerental ook steeds heen en weer een aantal seconden 4000 tpm dan zakt de motor af tot 3600 tpm en na een vier seconden gaat die vervolgens weer naar 4000 tpm en de hele tijd zo door.
er zitten geen foutcodes in.
als de lambdasonde na de katalysator wordt afgekoppeld loopt die helemaal prima.
beide lambdasensors zijn toen vervangen maar dat hielp niet.
gasklephuis is vervangen en een basisinstelling is uitgevoerd.
weet iemand als de pingelsensor in de meetwaardeblokken is te controleren of een ander idee

ecoboost

Geplaatst door ecoboost (0) PRO , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ecoboost (0) PRO, 7 jaar geleden

kan iemand voor mij zien wat het onderdeelnr moet zijn van de ecu voor deze auto
als ik ga kijken op de onderdelenlijn en ik voer het nr van de ecu in 6k0-906-032-q
wat in deze lupo zit kom ik steeds op een seat 1.4 uit met de motorcode AKK
terwijl de lupo een 1.0 met een motorcode AUC is
dus ik vermoed dat de ecu vervangen is voor een die er niet in hoort te zitten
het chassisnummer is WVWZZZ6XZ3B023204
hoor het graag

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.