Volkswagen VENTO GL 85 KW: Motor houdt soms in

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ADY, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Beste allemaal,

Na de opwarmcyclus van de motor houdt de motor sporadisch in.
Als ik het moet beschrijven lijkt het erop alsof er een cilinder over wordt geslagen.

De ene rit doet hij dit 2x en kan ik daarna de hele weg normaal doorrijden, maar soms doet hij dit om de paar minuten of slaat hij af.

Ik krijg in vag geen foutmeldingen.

Iemand van jullie een idee waar ik het kan zoeken?

Groeten!

Thomasphil

Geplaatst door Thomasphil (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Trek de bougies er eens uit , en controleer de kleur eens.

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

GIster de bougies eruit gehad, zien er hetzelfde uit als op de afbeelding..

https://www.google.nl/search?q=bougies&s...

Ik heb ook het oliefilter vervangen.
Ik heb de motor net stationair laten warm draaien. Maar na een paar minuten valt de motor uit en het knippert het olielampje 3x.

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Als hij uit valt kun je toch controleren wat er weg valt , vonk of benzine of beide .
Kun je hem meteen weer starten en slaat hij dan ook meteen weer aan ?
Contactblokje onder je contactslot is een zwak punt oa.
Oliefilter voor of na de storing vervangen , reden ?

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

ik heb het oliefilter na de storing vervangen, omdat ik wist dat het filter lange tijd niet vervangen was. En ik in eerste instantie dacht dat dat een reden kon zijn voor het inhouden.
Ik kan de motor wel weer starten nadat die is uitgevallen.

Als de motor is uitgevallen tijdens het rijden kan het wat langer duren voordat hij hem pakt, en moet ik veel gas gebruiken.
Misschien nog voor de duidelijkheid, het inhouden tijdens het rijden geeft voor mijn gevoel best wel een klap voor het motorblok.

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Wat heb je aan meetmiddelen , multimeter stroboscooplamp ?

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Ik heb een multimeter

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Ik heb net weer een stukje gereden, en het viel me op dat tijdens het inhouden een relais contact maakt.
Ik weet alleen niet of dit een oorzaak of gevolg is..

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Rommel eens met je contactsleutel , kijk eens of dat reactie uit lokt .
Multimeter zou je op de voeding van de bobine kunnen zetten om te kijken of de spanning weg valt op het moment van afslaan.

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

UPDATE;

Het rommelen met de contactsleutel maakt wel een reactie los, maar niet dezelfde als tijdens het rijden.

Ik heb we iets nieuws ontdekt.
Onderweg naar huis heb ik een nieuw brandstofpomprelais gekocht en ik de auto gezet. Lees: de motor was hier dus al warm. Wat mij direct opviel is dat de verwarming het weer goed deed. Er kwam echt weer warme lucht uit.(dit deed hij ook niet echt meer sinds het motor probleem).
Toen ik vanavond weer weg reed met een koude motor, met het nieuwe relais, begon na de warm loop cyclus, de motor weer met sporadisch inhouden en het tikken van het relais. Ook kwam er niet meer echt warme lucht uit de verwarming.
Bij aankomst was het nieuwe relais ook weer warm. Voor de test het originele relais er weer ingezet en de motor weer gestart. Toen kwam er inderdaad weer warme lucht uit..

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem!

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Ik heb zojuist ook ontdekt dat de draad van de krukassensor openligt.. zou dit ook de oorzaak kunnen zijn?

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Ja.

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Maar kan hierdoor ook de brandstofpomprelais warm worden?

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Nee , maar hoe warm is warm , als hij zo warm wordt dat het huis verkleurt dan is dit niet goed , ze worden altijd wel een beetje warm , maar je zou hem preventief kunnen vervangen , samen met je krukassensor.

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom het relais in en uitgeschakeld, en dat te gelijkertijd de verwarming niet goed werkt..

kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden

Heb je het goede relais wel te pakken , brandstofrelais en verwarming staan los van elkaar .

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Ja dat vind ik ook het rare.. Maar op het moment dat de motor inhoud klikt het brandstofpomp relais. Alleen viel het mij op toen ik het nieuwe relais erin zette, de verwarming het ook weer deed..

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Vergeet allemaal het verhaal over de verwarming.. Deze domme dodo had zijn telefoon in de houder voor de binnentemperatuur meter.

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Ik ben nog wel heel benieuwd wat jullie denken! Want als de motor warm is, en het inhouden is geweest gebeurd het ook niet meer. Dat vind ik vreemd aan het verhaal..

voyager (0), 7 jaar geleden

Belangrijk is wanneer precies inhouden gebeurt.Gelijk na of veel later dan opwarm periode.Is de bedrading van krukas sensor gerepareerd?

Thomasphil (0), 7 jaar geleden

Het inhouden gebeurd direct na het opwarmen. Maar gisteravond deed die het direct na het wegrijden al, maar dit heeft hij nog nooit eerder gedaan.

Ik heb de draden zo gerepareerd dat ze elkaar niet meer raken, en die niet meer open ligt. Krijg vandaag ook een nieuwe binnen die ik morgen ga plaatsen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.