wie heeft dit probleem al eens gehad motor temp loopt soms hoog op ook onder het rijden reeds vervangen water pomp ,thermostaat,,reg.app koelling,thermovoeller,zekkeringhouder accu bak deze was verbrand
koppakking en kop af persen deze was goed,de temp loopt onder het rijden naar 130 graden ,op dit moment draait de koelling met beide motoren op volle toeren deze aut is bij ons verkocht en heeft hier nu voor de 2 keer mee stil gestaan hier zat wel een week tussen ook word de raditeur over het tot opp vlak warm het is mij nu een raadsel wat er aan de hand is ook loopt het water goed retoer tankje volgens mij zit ergens in het blok een scheur maar weet dit niet zeker en hebben deze niet in het rek liggen om te proberen wie weet raad b.v,d
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan denk je toch aan een lekke koppakking of zoals je zegt een scheur ergens,heb toevallig vorige week ook een akl gehad met dit zelfde probleem,bleek de koppekking te zijn.
Maar zijn bepaalde bougie's/zuigers niet wit van kleur?
En heb je al gekeken of er geen uitlaatgassen in de koelvloeistof zitten?
En hoe is het temperatuurverloop vanaf koude start,wordt de kachel wel snel warm? of zijn de slangen niet echt heet,maar wel al keihard?
dat ziet er goed uit ook geen overdruk aan de zuigers was ook niets te zien temp verloop is ook goed thermostaat gaat op tijd open
al gekeken of het water wel circuleerd?
de nieuwe waterpomp kan ook defect zijn
schoepen wiel los op as bijvoorbeeld
bekijk de waterpomp toch nog maar eens.
bij een polo gehad, nieuwe waterpomp zat na een paar weken het schoepenwiel los op de as.
gr. john
Radiateur is nog niet vervangen? Heb dat ooit met een Golf diesel gehad van 1999 Deze bleek ondanks dat hij wel warm aanvoelde toch dicht te zitten en ja dan krijg je te weinig koeling ondanks dat de koelventilator volop draait. Was in die tijd ook wel een vaker voorkomende kwaal hoorde ik later........
Ik lees niet of er verlies van koelvloeistof is. Indien er geen koelvloeistof "verdwijnt" mag je aannemen dat er ook geen lek is......
Verstopte radiateur of niet goed werkende waterpomp lijkt mij dan ook voor de hand liggend.
Al getest ZONDER thermostaat?
17 jaar
vandag weer aan auto begonnen het ziet er niet goed uit bij koude start ruik de uitlaatgassen al in het koelvloeistoftankje geef je gas loopt de druk in het koelsysteem al op ik vermoet dat er toch iets met de cilinderkop is ikheb ook met oude klant gesproken die had in jun dit jaar ook al de koppaking vervangen en heeft mij ook de rekkening laten zien koste ook 850 euro de kop was toen gevlakt en afgeperst dit is nu voor de tweede keer gebeurt de kop zou dan ook goed moeten zijn maar je weet maar nooit wat er in warme toestand aan de hand is ik vermoet dat deze auto ook voor dit probleem is ingeruild om verdere onkosten te voorkomen krijg ik morgen een andere motor ik vind de gok dan ook te groot om met een nieuwe cilkop te monteren in iedergeval bedankt voor het mee denken m.v.g roland
Er kan idd in het blok zelf ook een scheur zitten.
17 jaar
Roland, je hebt de thermostaat vervangen, maar de thermoistaat zit in een kunststof huis en daar wil wel eens een gaatje in komen, precies waar de uitsparing van de thermostaatin valt. De thermostaat heeft een pennetje die in het kunststoffen huis valt en als die daar doorheen schiet, gaat hij niet open, want hij kan zich ahw niet afzetten.
Zoals ik nu begrijp is de koppakking weer lek en dat kan veroorzaakt zijn door dit probleem met het thermostaathuis. Als dat het geval is dan is het verklaarbaar dat die koppakking er weer uit vliegt. Zou dat eens checken, een ander blok kan altijd nog.
bij dit type motoren vervang ik het hele termostaathuis
kost weinig meer en veel makkelijker werken
binnenwerk waar thermostaat in zit wil ook graag afbreken
dat klopt van het termostaat huis maar bij deze motor zit de thermostaat in het onder blok en heeft geen thermostaathuis deze heeht ook een thermostaat van metaal deze dicht af met een kunstof deksel zoals bij een oude golf 2 . ikweet wel wat je bedoeld dit komt bij polo veel voor heb deze ook al vaak vervangen groetjes roland ,ik denk toch aan een scheur ergens lijkt mij sterk dat de koppakking het zo snel begeeft bij polo met het beruchte termostaat huis loopt de temp ook op naar 130 graden hier al ik denk 10 thermostaat huizen van vervangen en nog nooit een gevolg schade aan gehad ........
Dan blijft radiateur nog over OF inderdaad toch een scheur in kop of onderblok.
heb je ook met een externe temp.meter gemeten
kan ook in instrumenten paneel liggen
temp van de meter klopt perfekt met de externe temp ook met de vaskas en zou de meter niet klopen viel de klant ook niet stil met een kokende motor????
motor vervangen klacht is op gelost wel jamer dat de oude motor ingeleverd moest worden ben toch benieuwd wat het probleem nu was groetjes roland
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar