Hallo allemaal,
Sinds een paar maanden loopt het motorblok van m'n golf4 onregelmatig, en slaat regelmatig af wanneer hij stationair draait. en wanneer ik rij en dan de koppeling intrap (om bijv. terugschakelen) dan daalt het toerental ook veel te snel en slaat hij regelmatig af.
Ik heb een klein vacuum slangetje vervangen tussen het inlaatspruitstuk en de brandstofdrukregelaar(was gescheurd).
Wat ik appart vind is dat wanneer je het slangetje eraf trek, dan loopt de motor mooi stationair zoals ie hoort te lopen, en zo gauw je hem weer opdrukt dan loopt ie weer zwaarder(tegen het afslaan aan).
Nu komt de vraag, is de brandstofdruk regelaar kapot, kheb hem met de compressor schoongeblazen(zat een beetje vuil bij het zeefje). daarna hezelfde liedje weer met moeilijk stationair lopen.
Zo'n brandstofdrukregelaar is nl. een prijzig onderdeeltje, waar je niet zonder kunt, dus wil ik graag weten of het daar het echt aan ligt(voordat ik zo'n brandstofdrukregelaar bestel), of moet ik naar iets heel anders zoeken?
Ten einde raad.
Alle oplossingen/suggesties/opmerkingen zijn welkom
Alvast bedankt,
Harm
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo allemaal,
Voor degene die het intereseert,
Ik heb de oplossing dan eindelijk gevonden, de bedrading van de 2e lambda sensor (die net voor de katlysator) maakte geen contact.
In eerste instantie leek erop dat de kabels er goed aanzaten, maar een keer flink aan trekken en ze schoten eraf, er leek wel een kleine beschadiging aan te zitten, dus een nieuwe lambda sensor erop gezet en hij loop stationair weer als een zonnetje (geen laag schommelend toerental meer van +-600tmp tegen het afslaan aan, en geen overbodige rook meer uit de uitlaat> onvolledige verbranding).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar